Η αγορά πολυτελείας στην Κίνα ανακάμπτει με πρωταγωνίστρια την LVMH

Η LVMH ανοίγει νέα πολυώροφα καταστήματα Louis Vuitton, Dior, Tiffany και Loro Piana στην Κίνα, σηματοδοτώντας την ανάκαμψη της αγοράς πολυτελείας και τη στρατηγική αναζωογόνηση του ομίλου στην Ασία

Δυναμικό comeback στην κινεζική αγορά πολυτελείας ετοιμάζεται να κάνει η LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο όμιλος σχεδιάζει να εγκαινιάσει μέσα στον Δεκέμβριο τέσσερα πολυώροφα flagship καταστήματα των Louis Vuitton, Dior, Tiffany και Loro Piana στο Taikoo Li Sanlitun του Πεκίνου, το οποίο αναπτύχθηκε από τη Swire Properties Ltd. Η επένδυση έρχεται μετά από μια περίοδο στασιμότητας των πωλήσεων, σηματοδοτώντας την επιστροφή της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου.

Τα νέα καταστήματα, που βρίσκονται σε ανάπτυξη εδώ και χρόνια, είχαν καθυστερήσει λόγω της επιβράδυνσης της αγοράς πολυτελείας, όμως η επανεκκίνηση της κινεζικής ζήτησης έδωσε νέα ώθηση στα έργα. Παράλληλα, η LVMH, υπό τον δισεκατομμυριούχο Μπερνάρ Αρνό, βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τη Swire για την ανάπτυξη ενός ακόμη εμβληματικού καταστήματος Christian Dior στη Σαγκάη, στο πολυτελές εμπορικό κέντρο HKRI Taikoo Hui. Το νέο κατάστημα αναμένεται να ανοίξει έως το 2027, ενισχύοντας περαιτέρω την παρουσία του ομίλου στην κινεζική μητρόπολη.

Η επέκταση της LVMH συμπίπτει με τα πρώτα θετικά σημάδια σταθεροποίησης της αγοράς πολυτελών προϊόντων στην Κίνα. Το τρίτο τρίμηνο, ο όμιλος κατέγραψε επιστροφή στην ανάπτυξη, ενώ η Kering, ιδιοκτήτρια της Gucci, ανακοίνωσε μικρότερη των προβλέψεων πτώση πωλήσεων. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η ασιατική αγορά πολυτελείας ίσως έχει ήδη φτάσει στο κατώτατο σημείο και κινείται προς ανάκαμψη.

Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε το νέο κατάστημα Louis Vuitton στη Σαγκάη, που άνοιξε το καλοκαίρι στο HKRI Taikoo Hui. Με εμβαδόν 17.000 τετραγωνικά πόδια και σχεδίαση που θυμίζει κρουαζιερόπλοιο, το κατάστημα έχει ήδη διπλασιάσει τις λιανικές πωλήσεις του εμπορικού κέντρου και έγινε σημείο αναφοράς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το concept συνδυάζει εμπειρία, τέχνη και φιλοξενία, περιλαμβάνοντας εκθεσιακό χώρο και καφέ, δείχνοντας τη νέα στρατηγική των brands να προσφέρουν ολοκληρωμένες εμπειρίες και όχι απλή επίδειξη πολυτέλειας.

Οι τουρίστες επισκέπτονται το μοναδικό κτίριο στον κόσμο σε σχήμα τροχού της γαλλικής πολυτελούς εταιρείας Louis Vuitton στη Σαγκάη

Η LVMH σκοπεύει να επεκτείνει τη συνεργασία της με τη Swire, τόσο για μόνιμους όσο και για περιοδικούς εκθεσιακούς χώρους, ενώ μελετά και τη διοργάνωση μεγάλων πολιτιστικών εκδηλώσεων σε συνεργασία με τον developer. Τα εμπορικά κέντρα της Swire στην Κίνα εμφανίζουν ήδη εντυπωσιακή ανάκαμψη, με τις πωλήσεις να αυξάνονται σημαντικά σε ετήσια βάση. Μόνο το HKRI Taikoo Hui ανέφερε άνοδο 42% στις λιανικές πωλήσεις τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, έναντι πτώσης 21% πέρυσι — επίδοση που αποδίδεται κυρίως στην επιτυχία της Louis Vuitton.

Η Swire συνεχίζει επίσης την ανακαίνιση του Zhangyuan, του ιστορικού συγκροτήματος 143 ετών στο κέντρο της Σαγκάης, που μετατρέπεται σε πολιτιστικό και εμπορικό hub. Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται στα τέλη του 2026 και θα φιλοξενεί περισσότερες μάρκες της LVMH, όπως Tiffany και Bvlgari, που ήδη πραγματοποιούν εκθέσεις στην περιοχή.

Η αναζωογόνηση των flagship projects της LVMH στην Κίνα, με την αισθητική θεάτρου και τον πολιτισμό στο επίκεντρο, δείχνει τη στροφή της παγκόσμιας πολυτελείας προς την εμπειρία, την ταυτότητα και τη σύνδεση με τον τόπο — στοιχεία που ξαναγράφουν τον χάρτη της high-end αγοράς στην Ασία.

Πηγή: newmoney.gr

Διαβάστε επίσης: Οι δασμοί των ΗΠΑ στρέφουν Temu και Shein στην Ευρώπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ