Η Airbus καλείται να ελέγξει εκατοντάδες A320 για πιθανές ποιοτικές αποκλίσεις στα panels της ατράκτου, σε μια κρίσιμη στιγμή όπου ο ευρωπαϊκός κολοσσός πιέζει να πετύχει τον φετινό στόχο παραδόσεων.
Η Airbus ανέφερε σε παρουσίαση προς πελάτες ότι συνολικά 628 A320 ενδέχεται να φέρουν panels στο σώμα του αεροσκάφους με πάχος είτε μεγαλύτερο είτε μικρότερο του επιτρεπόμενου, λόγω σφάλματος προμηθευτή.
Από αυτά, 245 βρίσκονται στη γραμμή τελικής συναρμολόγησης ή προετοιμάζονται για παράδοση, ενώ 215 είναι σε πρώιμα στάδια παραγωγής. Άλλα 168 έχουν ήδη παραδοθεί και βρίσκονται σε υπηρεσία.
Η εταιρεία εκτίμησε ότι «σημαντικό ποσοστό» των panels πιθανότατα συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές και δεν θα χρειαστεί καμία ενέργεια.
Συντηρητική προσέγγιση – Πτώση της μετοχής
Η Airbus δήλωσε ότι επιλέγει «συντηρητική προσέγγιση», επιθεωρώντας όλα τα αεροσκάφη που μπορεί να έχουν επηρεαστεί, παρότι μόνο ένα μέρος θα απαιτήσει παρεμβάσεις.
Η μετοχή υποχώρησε έως 0,9% στο Παρίσι, μετά από πτώση έως 11% την προηγούμενη ημέρα όταν το ζήτημα αποκαλύφθηκε. Παρά ταύτα, οι μετοχές έχουν ενισχυθεί 25% από τις αρχές της χρονιάς.
Κρίσιμη στιγμή για τον στόχο των 820 παραδόσεων
Το timing είναι δύσκολο για την Airbus, η οποία χρειάζεται να παραδώσει 165 αεροσκάφη μέσα στις επόμενες τέσσερις εβδομάδες ώστε να επιτύχει τον στόχο των 820 παραδόσεων φέτος.
Οι πρόσθετοι έλεγχοι απειλούν να επιβραδύνουν τις νέες παραδόσεις, καθώς τα προβληματικά τμήματα δεν έχουν σειριακούς αριθμούς, δυσκολεύοντας τον εντοπισμό.
Το ζήτημα προκύπτει λίγες ημέρες μετά την έκτακτη, μεγαλύτερη ανάκληση στην ιστορία της Airbus: πάνω από 6.000 A320 χρειάστηκαν επείγουσα ενημέρωση λογισμικού λόγω κινδύνου δυσλειτουργίας υπό έντονη ηλιακή ακτινοβολία. Οι περισσότερες επιδιορθώσεις ολοκληρώθηκαν το περασμένο Σαββατοκύριακο.
Η ισπανική Sofitec Aero SL παρήγαγε τα επίμαχα panels, σύμφωνα με την παρουσίαση. Η Airbus θα εκδώσει επίσημες οδηγίες επιθεώρησης μέσω Alert Operators Transmission αργότερα μέσα στον μήνα.
Δεν είναι η πρώτη φορά που εντοπίζονται μικρο-δομικά προβλήματα στην αεροναυπηγική βιομηχανία: η Boeing είχε διακόψει παραδόσεις 787 Dreamliner λόγω κενών στη δομή, ενώ το A380 απαιτούσε επανακατασκευή στα φτερά του λόγω μικρορωγμών.
Πιθανές επιπτώσεις στην ασφάλεια και παραδόσεις
Τα προβληματικά panels βρίσκονται στην «οροφή» της ατράκτου και εκατέρωθεν της κύριας μπροστινής πόρτας. Οι μηχανικοί της Airbus θεωρούν ότι δεν υπάρχει ζήτημα ασφάλειας για τα αεροσκάφη που δεν έχουν ακόμη παραδοθεί.
Ακόμη κι όταν τα panels δεν πληρούν απόλυτα τις προδιαγραφές, τα αεροσκάφη μπορούν να παραδοθούν, αλλά θα χρειαστεί προγραμματισμένη αντικατάσταση αργότερα.
Για τα αεροσκάφη που είναι σε υπηρεσία, το έγγραφο αναφέρει πως υπάρχει θεωρητικό ρίσκο «ταχείας αποσυμπίεσης» σε περιπτώσεις panels που είναι υπερβολικά λεπτά και έχουν υποστεί επιπλέον αφαίρεση υλικού κατά παλαιότερες επισκευές — αν και ο κίνδυνος κρίνεται χαμηλός.
Πηγή: newmoney.gr
Διαβάστε επίσης: Στο μικροσκόπιο Shein - Temu για κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας

