Την επιστροφή της στα σανδάλια της Ινδίας ανακοίνωσε η Prada, αφήνοντας στην άκρη τις αντιδράσεις που είχαν υπάρξει το προηγούμενο χρονικό διάστημα και μετατρέποντάς τες σε πολιτισμική συνεργασία με Ινδούς τεχνίτες.
Όπως τόνισε ο Lorenzo Bertelli, ο διάδοχος του ομίλου, «η Prada θα δημιουργήσει μια συλλογή περιορισμένης έκδοσης σανδαλιών στην Ινδία, εμπνευσμένη από τα παραδοσιακά υποδήματα της χώρας, με κάθε ζευγάρι να πωλείται στην τιμή των 800 ευρώ περίπου.
Τα σανδάλια που αγάπησε η Prada
Ο ιταλικός όμιλος ειδών πολυτελείας σχεδιάζει να κατασκευάσει 2.000 ζευγάρια σανδαλιών στις περιοχές Μαχαράστρα και Καρνατάκα στο πλαίσιο συμφωνίας με δύο κρατικά χρηματοδοτούμενους φορείς, συνδυάζοντας την τοπική ινδική χειροτεχνία με την ιταλική τεχνολογία και τεχνογνωσία.
«Θα συνδυάσουμε τις τυπικές δυνατότητες του αρχικού κατασκευαστή με τις τεχνικές κατασκευής μας», εξήγησε σε συνέντευξή του στο Reuters ο Bertelli, ο οποίος είναι επικεφαλής μάρκετινγκ και επικεφαλής εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.
Η συλλογή θα κυκλοφορήσει τον Φεβρουάριο του 2026 σε 40 καταστήματα Prada παγκοσμίως και διαδικτυακά, ανέφερε η εταιρεία.
Οι αντιδράσεις
Η Prada δέχτηκε κριτική πριν από έξι μήνες, αφού παρουσίασε σανδάλια που έμοιαζαν με ινδικά υποδήματα του 12ου αιώνα, γνωστά ως «Kolhapuri chappals», σε μια έκθεση στο Μιλάνο.
Οι φωτογραφίες έγιναν μεν viral, προκάλεσαν δε οργή από Ινδούς τεχνίτες και πολιτικούς. Η Prada αργότερα παραδέχτηκε ότι ο σχεδιασμός της αντλούσε έμπνευση από αρχαία ινδικά στυλ και ξεκίνησε συνομιλίες με ομάδες τεχνιτών για συνεργασία.
Ο πολλαπλασιαστής της Prada
Έχοντας πλέον υπογράψει συμφωνία με τις Sant Rohidas Leather Industries και Charmakar Development Corporation (LIDCOM) και την Dr Babu Jagjivan Ram Leather Industries Development Corporation (LIDKAR), και η Prada με τη σειρά της συμμετέχει στη διαδικασία προώθησης της κληρονομιάς του δέρματος της Ινδίας.
«Θέλουμε να αποτελέσουμε πολλαπλασιαστή ευαισθητοποίησης για αυτά τα chappal», συμπλήρωσε ο Bertelli, ο οποίος είναι ο μεγαλύτερος γιος των ιδρυτών της Prada, Miuccia Prada και Patrizio Bertelli.
Θα δημιουργηθεί μια τριετής συνεργασία, οι λεπτομέρειες της οποίας δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί, για την εκπαίδευση τοπικών τεχνιτών. Η πρωτοβουλία θα περιλαμβάνει προγράμματα κατάρτισης στην Ινδία και ευκαιρίες για σύντομες περιόδους στην Ακαδημία της Prada στην Ιταλία.
Τα chappal προέρχονται από τη Μαχαράστρα και την Καρνατάκα και κατασκευάζονται χειροποίητα από άτομα από περιθωριοποιημένες κοινότητες. Οι τεχνίτες ελπίζουν ότι η συνεργασία θα αυξήσει τα εισοδήματα, θα προσελκύσει τις νεότερες γενιές στο εμπόριο και θα διατηρήσει την κληρονομιά που απειλείται από φθηνές απομιμήσεις και μειωμένη ζήτηση.
«Μόλις η Prada υποστηρίξει αυτή την τέχνη ως προϊόν πολυτελείας, σίγουρα το φαινόμενο ντόμινο θα λειτουργήσει και θα οδηγήσει σε αυξημένη ζήτηση για την τέχνη», πρόσθεσε η Prerna Deshbhratar, διευθύνουσα σύμβουλος της LIDCOM.
Ο Bertelli δήλωσε ότι το έργο και το πρόγραμμα εκπαίδευσης θα κοστίσουν «αρκετά εκατομμύρια ευρώ», προσθέτοντας ότι οι τεχνίτες θα αμείβονται δίκαια.
«Η Prada, η οποία άνοιξε το πρώτο της κατάστημα καλλυντικών στο Δελχί φέτος, δεν έχει σχέδια για νέα καταστήματα λιανικής πώλησης ρούχων τον επόμενο χρόνο ή εργοστάσια στην Ινδία. Δεν έχουμε ακόμη προγραμματίσει άνοιγμα καταστημάτων στην Ινδία, αλλά είναι κάτι που λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη», είπε, προσθέτοντας ότι αυτό θα μπορούσε να συμβεί σε τρία έως πέντε χρόνια.
Η αγορά της Ινδίας
Η αγορά ειδών πολυτελείας στην Ινδία αποτιμήθηκε σε περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024 και αναμένεται να φτάσει περίπου τα 30 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030, σύμφωνα με την Deloitte, καθώς η οικονομική ανάπτυξη επιταχύνεται στο 7% φέτος και το διαθέσιμο εισόδημα μεταξύ των μεσαίων και ανώτερων τάξεων αυξάνεται. Η αγορά, ωστόσο, υποβαθμίζεται από την Κίνα, η οποία δημιούργησε αξία περίπου 350 δισεκατομμυρίων γιουάν (49,56 δισεκατομμύρια δολάρια) το 2024, σύμφωνα με την Bain.
Οι περισσότερες παγκόσμιες μάρκες έχουν μπει ήδη στην Ινδία μέσω συνεργασιών με μεγάλους ομίλους όπως ο όμιλος Reliance του Mukesh Ambani και ο όμιλος Aditya Birla του Kumar Mangalam Birla.
Σε αντίθεση με αυτή την τάση, η Prada θα προτιμούσε να εισέλθει στη χώρα μόνη της, ακόμη και αν χρειαζόταν περισσότερο χρόνο – ο Bertelli εξάλλου περιέγραψε την την Ινδία ως «την πραγματικά πιθανή νέα αγορά».
Πηγή: ot.gr

