Σταθερή παραμένει η ικανοποίηση των συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας στην Κύπρο, με μέση βαθμολογία 8,5/10, σύμφωνα με την πέμπτη κατά σειρά έρευνα που διενήργησε το Γραφείο Επιτρόπου Επικοινωνιών – ΓΕΡΗΕΤ. Παράλληλα, καταγράφεται αισθητή βελτίωση σε συνηθισμένα προβλήματα όπως η ποιότητα γραμμής και οι διακοπές κλήσεων.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΓΕΡΗΕΤ, η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά την περίοδο Απριλίου – Μαΐου 2025 από την εταιρεία Pulse Market Research Ltd, με αντιπροσωπευτικό δείγμα 1.202 καταναλωτών σε αστικές και αγροτικές περιοχές. Σκοπός ήταν η αποτύπωση της αντίληψης των πολιτών για την ποιότητα των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας και οι λόγοι επιλογής ή αλλαγής παροχέα.
Συγκεκριμένα το επίπεδο ικανοποίησης για την υπηρεσία κινητής τηλεφωνίας που έχουν από τον παροχέα τους ανήλθε στο 8,5/10 παρουσιάζοντας μικρή άνοδο σε σχέση με την έρευνα του 2024 (8,4/10) και παραμένοντας στα ίδια περίπου επίπεδα με τα αποτελέσματα της έρευνας του 2023, 2022 και 2021 (8,6/10, 8,4/10 και 8,3/10 αντίστοιχα). Το επίπεδο ικανοποίησης για την σχέση ποιότητας-τιμής ανήλθε στο 8,1/10, παραμένοντας στο ίδιο επίπεδο με την έρευνα του 2024.
Όσον αφορά τους βασικούς λόγους επιλογής παροχέα, οι καταναλωτές επιλέγουν κυρίως βάσει τιμών και προσφορών (47%), αξιοπιστίας (37%) και κάλυψης δικτύου (20%). Οι λόγοι αυτοί ισχύουν ανεξαρτήτως περιοχής διαμονής. Αντίστοιχα, η αλλαγή παροχέα γίνεται κυρίως λόγω φθηνότερων χρεώσεων (41%) και καλύτερης κάλυψης (15%).
Βελτιώσεις στην ποιότητα υπηρεσίας
Από την έρευνα παρατηρείται μείωση στην πλήρη απώλεια υπηρεσίας (22%, βελτίωση 2%), στην κακή ποιότητα γραμμής (18%, βελτίωση 5%) και στη διακοπή κλήσεων (16%, βελτίωση 3%). Ωστόσο, νέος δείκτης που μετρήθηκε φέτος, η κακή ποιότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο μέσω κινητής ευρυζωνικότητας, εμφανίζεται υψηλός στο 25%. Οι ηλικίες 18–39 ετών αναφέρουν τα περισσότερα προβλήματα.
Μόνο το 16% δήλωσε πως είχε λόγο παραπόνου για τις υπηρεσίες που λαμβάνουν από τον παροχέα τους τους τελευταίους 12 μήνες, σημειώνοντας μείωση 4% από πέρσι. Η ικανοποίηση από τον χειρισμό των παραπόνων αυξήθηκε αισθητά, από 4,8 σε 5,6 στα 10.
Παράλληλα το ποσοστό των καταναλωτών που προχώρησαν σε υποβολή παραπόνου προς τον παροχέα τους μειώθηκε ελαφρώς από 46% σε 44%.
Ένας στους πέντε σκέφτεται αλλαγή παροχέα
Το 21% δηλώνει ανοιχτό στο ενδεχόμενο αλλαγής παροχέα και το 1% το εξετάζει ενεργά.
Τα άτομα αυτά είναι κυρίως άνδρες ηλικίας 45-54 ετών, με επίπεδο ικανοποίησης, από την υπηρεσία κινητής στο 7,5/10 και από το value for money στο 7,2/10. Το 61% αυτών αναφέρει ότι έχει παρατηρήσει κάποιο πρόβλημα ποιότητας υπηρεσίας κινητής τηλεφωνίας.
Πηγή: ΚΥΠΕ
- Διαβάστε επίσης: Υπ. Ενέργειας: Υπάρχει διαχείριση του γεωπολιτικού σκέλους του GSI