Φως στο τούνελ για τον παραλιακό πεζόδρομο στα Περβόλια - Αναζητείται εργολάβος

Ο Υπουργός Εσωτερικών, Κωνσταντίνος Ιωάννου αποκαλύπτει σε ποιο στάδιο βρίσκεται το έργο καθώς και πότε αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού για την επιλογή του εργολάβου

Της Ευδοκίας Παπαδοπούλου

Μετά από ένα μπαράζ παρατάσεων που τα προηγούμενα χρόνια συνόδευαν σχεδόν μονίμως την υλοποίησή του, άρχισε να.. αχνοφαίνεται φως στην άκρη του τούνελ σε σχέση με τα χρονοδιαγράμματα του Παραλιακού Πεζόδρομου στα Περβόλια της επαρχίας Λάρνακας. Βέβαια, ο καμένος θα πρέπει να φυσάει και το γιαούρτι, αφού το σήριαλ με τον παραλιακό πεζόδρομο στα Περβόλια χρονολογείται, με τα διάφορα εμπλεκόμενα τμήματα και υπηρεσίες να ρίχνουν εδώ και εφτά περίπου χρόνια το μπαλάκι ευθυνών ο ένας στον άλλο. 

Πρόκειται για ένα έργο που οι κάτοικοι της κοινότητας Περβολιών περιμένουν πώς και πώς, ωστόσο, μέχρι σήμερα η ημερομηνία έναρξης του.. αγνοείται. Τουλάχιστον για τη δεύτερη φάση του, αφού οι κατασκευαστικές εργασίες της πρώτης φάσης του πολεοδομικού έργου της διαμόρφωσης του παραλιακού πεζόδρομου /ποδηλατόδρομου στα Περβόλια ολοκληρώθηκαν ήδη από το 2017 και παραλήφθηκαν το 2018. Απάντηση λοιπόν στο μυστήριο φαίνεται να δίνει, έστω και εν μέρει, ο Υπουργός Εσωτερικών, Κωνσταντίνος Ιωάννου. 

Από το πρώτο στο δεύτερο εξάμηνο 

Συγκεκριμένα, απαντώντας στις 9 Απριλίου σε επιστολή του Βουλευτή του ΑΚΕΛ, Ανδρέα Πασιουρτίδη, ο Υπουργός Εσωτερικών περιγράφει σε ποιο στάδιο βρίσκεται ο σχεδιασμός του έργου στην παρούσα φάση, αποκαλύπτοντας πως η προκήρυξη του Διαγωνισμού για την επιλογή του Εργολάβου υπολογίζεται να δημοσιευθεί κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024. 

Βέβαια και αυτό το χρονοδιάγραμμα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ακόμη και ως μία “νέα παράταση”, δεδομένου πως σε συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εσωτερικών πριν από μερικούς μήνες, αρμόδιοι είχαν αναφέρει πως η προκήρυξη των προσφορών αναμενόταν να γίνει κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους. 

Αυτό αναφέρει και ο ίδιος ο κ. Πασιουρτίδης στη δική του επιστολή προς τον Υπουργό Εσωτερικών, ημερομηνίας 8 Μαρτίου. Ειδικότερα, στην επιστολή του, ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, ζητούσε από τον κ. Ιωάννου να ενημερώσει τη Βουλή των Αντιπροσώπων αναφορικά με τον σχεδιασμό, τον προγραμματισμό και την υλοποίηση της δεύτερης φάσης κατασκευής του παραλιακού πεζόδρομου  στην κοινότητα Περβολιών. 

Στην απάντησή του ο κ. Ιωάννου επισημαίνει πως το τελευταίο διάστημα έχει γίνει σοβαρή προσπάθεια επανασχεδιασμού του πεζόδρομου/ποδηλατόδρομου, στη βάση των εισηγήσεων του Τμήματος Περιβάλλοντος και του Κλάδου Θαλασσίων Μελετών του Τμήματος Δημοσίων Έργων. Στόχος ήταν να βρεθεί “η πλέον ασφαλής θέση του σε σχέση με την ακτογραμμή”,  όπως αναφέρει, “λαμβάνοντας υπόψη τον βαθμό διάβρωσης της περιοχής, ώστε να διασφαλίζεται η ευστάθεια του πεζόδρομου και η ασφάλεια των κατοίκων”.

Υπενθυμίζεται πως ο Υπουργός Εσωτερικών τον περασμένο Ιούλιο αποκάλυψε πως η δεύτερη φάση του έργου δεν μπορούσε να προχωρήσει, καθώς θα έπρεπε να μετακινηθεί σε πιο ασφαλή σημεία, επικαλούμενος μελέτη του Τμήματος Πολεοδομίας.

Στην παρούσα επιστολή ο κ. Ιωάννου περιγράφει πως, ενόψει του αναθεωρημένου σχεδίου, ετοιμάστηκε με βάση το άρθρο 23 του Περί της Εκτίμησης των Επιπτώσεων στο Περιβάλλον από Ορισμένα Έργα Νόμου N.127(Ι)/2018, η Έκθεση Πληροφοριών η οποία υποβλήθηκε στις 22.12.2022 στο Τμήμα Περιβάλλοντος, μέσω του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως. Σημειώνει ακόμη, ότι η γνωμάτευση της Περιβαλλοντικής Αρχής είναι θετική και οι όροι της απαιτείται να ληφθούν υπόψη στον τελικό σχεδιασμό. 

Τέλη Ιουλίου τα τελικά κατασκευαστικά σχέδια

Σύμφωνα με τον κ. Ιωάννου, στην παρούσα φάση, το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως προχωρεί στην ολοκλήρωση των κατασκευαστικών/στατικών σχεδίων για το έργο, ενώ διευκρινίζει πως η τελική αρχιτεκτονική μελέτη της όδευσης του πεζόδρομου /ποδηλατόδρομου θα δημοσιοποιηθεί στο Κοινοτικό Συμβούλιο Περβολιών, όπου και θα είναι διαθέσιμη για επιθεώρηση από κάθε ενδιαφερόμενο.

“Συνεπώς, αφού ολοκληρωθούν τα τελικά κατασκευαστικά σχέδια από το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως, καθώς και τα σχέδια των Υπηρεσιών περί τα τέλη Ιουλίου 2024, θα προωθηθούν και οι διαδικασίες ετοιμασίας των εγγράφων προσφορών για την κατασκευή του Έργου”, συμπληρώνει. Επισημαίνει ακόμη, πως η προκήρυξη του Διαγωνισμού για την επιλογή Εργολάβου υπολογίζεται “περί το 2ον εξάμηνο του 2024”. 

€1.5. Εκατομμύριο.. για αρχή

Αναφερόμενος στο κόστος, ο Κωνσταντίνος Ιωάννου υποδεικνύει πως η προκαταρκτική εκτίμηση δαπάνης ανέρχεται στο €1.500.000, αλλά, το τελικό κόστος θα προκύψει από την επιμέτρηση των τελικών σχεδίων. Το κράτος, όπως εξηγεί, θα συνεισφέρει κατά τα 2/3 της δαπάνης ενώ το υπόλοιπο 1/3 της δαπάνης θα καταβληθεί από την Τοπική Αρχή, μέσω του Ειδικού Ταμείου Εξαγοράς του Παραλιακού Πεζόδρομου, προσθέτοντας πως τα κατασκευαστικά έργα εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν δύο χρόνια. 

Τι περιλαμβάνει το έργο

Όπως αναφέρει ο κ. Ιωάννου, η μελέτη του έργου περιλαμβάνει:

  • πεζόδρομο/ποδηλατόδρομο, 
  • έξι πλατώματα με καθιστικά/πέργολες, 
  • ξύλινη πλατφόρμα σύνδεσης του πεζόδρομου με τη θάλασσα για χρήση από ΑΜΕΑ,
  • κάθετη πρόσβαση για πυροσβεστικό όχημα/ασθενοφόρο, 
  • χώρο στάθμευσης εντός Τ/Κ τεμαχίου, 
  • χώρους υγιεινής/ντουζιέρες, 
  • κάθετες προσβάσεις που ενώνουν τον ποδηλατόδρομο με το οδικό δίκτυο, 
  • χώρους πρασίνου. 

Αξίζει να σημειωθεί πως στην παρούσα φάση, το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως προχωρεί στην ολοκλήρωση των κατασκευαστικών/στατικών σχεδίων για το έργο, με τον Υπουργό Εσωτερικών να επισημαίνει πως η τελική αρχιτεκτονική μελέτη της όδευσης του πεζόδρομου / ποδηλατόδρομου θα δημοσιοποιηθεί στο Κοινοτικό Συμβούλιο Περβολιών, όπου και θα είναι διαθέσιμη για επιθεώρηση από κάθε ενδιαφερόμενο. 

Διαβάστε επίσης: «Αμαρτία» σε εξέλιξη ο δρόμος Πάφου-Πόλης: Απαιτεί άλλα €21 εκατ. ο εργολάβος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ