Ναυαγεί η συμφωνία για το λιμάνι Λάρνακας – Τα σενάρια της επόμενης μέρας

Η Kition εδώ και δύο χρόνια εισπράττει λεφτά χωρίς να κάνει έργα – Εν αναμονή οδηγιών από τη Νομική Υπηρεσία το Υπουργείο Μεταφορών – Πιθανό σενάριο ο τερματισμός του συμβολαίου με την ανάδοχο εταιρεία

Στον αέρα παραμένει η ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας, αφού όπως αναφέρθηκε στη συνεδρία της Επιτροπής Μεταφορών της Βουλής, η εγγυητική της αναδόχου εταιρείας δεν έχει υποβληθεί, ύστερα και από παράταση που της δόθηκε. Για το θέμα μίλησαν την Παρασκευή στο «Μεσημέρι και Κάτι» ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, κ. Αλέξης Βαφεάδης και ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών, κ. Μαρίνος Μουσιούττας.

Εν αναμονή οδηγιών από τη Νομική Υπηρεσία το Υπουργείο Μεταφορών

«Από την ημέρα που παρουσιάσαμε το θέμα στην Επιτροπή Μεταφορών δεν έχουμε κάποια εξέλιξη. Τα πράγματα παραμένουν στην ίδια κατάσταση», είπε αρχικά ο Υπουργός Μεταφορών και συμπλήρωσε ότι «αναμένουμε τη θέση της Νομικής Υπηρεσίας, τις οδηγίες τους και την κατεύθυνση για τον σωστό χειρισμό των θεμάτων που προκύπτουν».

Τι θα γίνει αν δεν «συμμορφωθεί» η ανάδοχος εταιρεία;

Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Βαφεάδης, «αν αυτή η σύμβαση στο τέλος καταλήξει να καταγγελθεί, τότε εμείς έχουμε δεσμευτεί ότι αμέσως μετά θα ξεκινήσουμε τις δράσεις για να υλοποιηθεί το έργο με διαφορετικό τρόπο». Ερωτηθείς αν αυτό σημάνει ότι θα έχουμε ξανά διαγωνισμό και προσφορές και, κατά συνέπεια, μεγάλη καθυστέρηση, ο Υπουργός απάντησε ότι δεν υπάρχει άλλη επιλογή. «Πρέπει να βρούμε προσφορές, πρέπει να ακολουθήσουμε τις νόμιμες διαδικασίες, αλλά πάντα μια μεγάλη διαδρομή ξεκινά στο πρώτο βήμα. Συνεπώς εμείς θα ξεκινήσουμε και θα πιέζουμε όσο μπορούμε για να ολοκληρωθεί μια ώρα νωρίτερα».

«Είναι υποχρέωση του κράτους να διαφυλάξει τα συμφέροντά του»

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών, κ. Μαρίνος Μουσσιούτας, τόνισε ότι «στο κράτος υπάρχουν συμβάσεις τις οποίες οι συμβαλλόμενοι οφείλουν να τις τηρούν». Ο ίδιος ανέφερε ότι «το έργο αυτό είναι κάτι αναγκαίο για την Επαρχία και την πόλη της Λάρνακας και, εάν και εφόσον δεν τελεσφορήσει η διαδικασία με την υφιστάμενη εταιρεία, υπάρχουν τρόποι για διακοπή του συμβολαίου και υπάρχει διαδικασία επαναπροκήρυξης νέων προσφορών κτλ». Και συμπλήρωσε: «Εάν η εταιρεία δεν ανταποκριθεί και αντιλαμβάνομαι ότι μέχρι στιγμής δεν έχει ανταποκριθεί, είναι υποχρέωση του κράτους να διαφυλάξει τα συμφέροντά του και όχι να παραμένουν στα χέρια μιας οποιασδήποτε ιδιωτικής εταιρείας».

Εισπράττει εδώ και δύο χρόνια από τη λειτουργία του λιμανιού η Kition

Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Βαφεάδης επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία εισπράττει εδώ και δύο χρόνια χρήματα από τις δραστηριότητες του λιμανιού, αλλά έσπευσε να διευκρινίσει ότι έχει και έξοδα. «Όταν ζήτησα να ενημερωθώ κατά πόσο έχει κάνει κέρδος από τη δραστηριότητα, η ενημέρωση που είχα περί τον Οκτώβρη-Νοέμβρη του 2023 ήταν ότι στο σύνολο δεν έκανε κέρδος η εταιρεία, διότι είχε κάνει αρκετές επενδύσεις σε ανθρώπινο δυναμικό, στην ετοιμασία σχεδίων και όλες τις προετοιμασίες που έπρεπε να γίνουν για τη νέα ανάπτυξη».

Ο Υπουργός Μεταφορών διευκρίνισε ότι «η σύμβαση προνοεί ότι η εταιρεία θα λειτουργεί το λιμάνι καθ’ όλη τη διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης και θα εισπράττει ένα ποσό, μέρος του οποίου θα δίνει στο κράτος μέχρι τη συμφωνία που υπάρχει μεταξύ τους. Αυτό το κάνει η εταιρεία», διαβεβαίωσε ο κ. Βαφεάδης. «Πληρώνει στο κράτος το μερίδιο που του αναλογεί από τις δραστηριότητες του λιμανιού».

Διαβάστε επίσης: Υπουργός Εργασίας: Στα 10 εκ. οι απώλειες εσόδων από την αδήλωτη εργασία (βίντεο)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ