Κατά σχεδόν 32 δολάρια ακριβότερα αεροπορικά εισιτήρια θα πληρώνουν οι επιβάτες αεροπορικών εταιρειών που αναχωρούν από τη Σιγκαπούρη λόγω της επιβολής από το νέο έτος, ενός φόρου πράσινου καυσίμου, καθώς η πόλη-κράτος προχωρά σε ένα σημαντικό βήμα στην προσπάθειά της να μειώσει τις εκπομπές της αεροπορικής βιομηχανίας.
Οι επιβάτες που ταξιδεύουν σε οικονομική και premium οικονομική θέση, καθώς και εκείνοι που ταξιδεύουν σε δρομολόγια μικρής απόστασης, θα χρεώνονται πολύ λιγότερο.
Αυτοί οι πελάτες θα πληρώνουν 1 δολάριο Σιγκαπούρης επιπλέον για ταξίδια στη Νοτιοανατολική Ασία και 10,40 δολ. Σιγκαπούρης για πτήσεις προς την Αμερική, ανακοίνωσε η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας της Σιγκαπούρης. Οι επιβάτες της business και της πρώτης θέσης θα πληρώνουν τέσσερις φορές περισσότερο, πρόσθεσε.
Ο φόρος για τα βιώσιμα καύσιμα αεροπορίας θα επιβάλλεται στα εισιτήρια που θα πωλούνται από την 1η Απριλίου για πτήσεις που αναχωρούν από τη Σιγκαπούρη από την 1η Οκτωβρίου. Οι επιβάτες που μεταφέρονται μέσω της πόλης-κράτους δεν θα χρειάζεται να πληρώνουν τον φόρο. Οι πτήσεις μεταφοράς φορτίου θα υπόκεινται επίσης σε φόρο, ο οποίος θα χρεώνεται ανά κιλό.
Η Σιγκαπούρη είναι η πρώτη χώρα στον κόσμο που φορολογεί τους επιβάτες, και ο φόρος είναι ιδιαίτερα σημαντικός δεδομένου του ρόλου της ως παγκόσμιου αεροπορικού κόμβου. Το αεροδρόμιο Changi είναι έτοιμο για μια χρονιά ρεκόρ, με τον αριθμό των επιβατών φέτος να αναμένεται να ξεπεράσει το προηγούμενο ιστορικό υψηλό των 68,3 εκατομμυρίων που σημειώθηκε το 2019.
Τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν από τους επιβάτες θα διατεθούν για την κεντρική αγορά βιώσιμων καυσίμων αεροπορίας — τα οποία συνήθως παράγονται από απόβλητα ελαίων ή γεωργικές πρώτες ύλες — καθώς η Σιγκαπούρη επιδιώκει να επιτύχει ποσοστό υιοθέτησης βιώσιμων καυσίμων αεροπορίας (SAF) 3% έως 5% έως το 2030.
Ο παγκόσμιος αεροπορικός τομέας αντιπροσωπεύει ένα σχετικά μικρό μέρος των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου — μόλις 1,2% πέρυσι, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ωστόσο, η αυξανόμενη ζήτηση για ταξίδια, σε συνδυασμό με το υψηλότερο κόστος των βιώσιμων καυσίμων και την περιορισμένη διαθεσιμότητά τους, αποτελούν μερικά από τα βασικά εμπόδια για τις προσπάθειες της βιομηχανίας να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα. Ενώ η παραγωγή SAF διπλασιάστηκε πέρυσι, αντιπροσώπευε μόνο το 0,3% του παγκόσμιου όγκου καυσίμων για αεροσκάφη, σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών.
Η ανακοίνωση της Σιγκαπούρης συμπίπτει με τη συνάντηση COP30 στη Βραζιλία, όπου διαπραγματευτές από σχεδόν 200 χώρες πρόκειται να συζητήσουν τις τεχνικές λεπτομέρειες των παγκόσμιων προσπαθειών για τον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής.
Αν και οι φόροι μπορεί να αποτελούν έκπληξη για ορισμένους ταξιδιώτες, είναι φθηνότεροι από ό,τι αρχικά φοβόταν ο κόσμος. Η κυβέρνηση είχε προηγουμένως εκτιμήσει ότι θα κυμαίνονται μεταξύ 3 και 16 δολαρίων Σιγκαπούρης, αλλά η μείωση του κόστους των SAF οδήγησε σε μικρότερη επιβάρυνση.
Πηγή: newmoney.gr
Διαβάστε επίσης: Η ΕΚΤ επέβαλε το πρώτο της πρόστιμο για κλιματικό κίνδυνο


