Δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση σχετικά με την άρση του ανώτατου ορίου παραγωγής 38 αεροσκαφών 737 MAX ανά μήνα που ισχύει από τις αρχές του 2024, ούτε σχετικά με τον τρόπο εποπτείας της παραγωγής της Boeing. Αυτό δήλωσε ο επικεφαλής της Federal Aviation Administration -FAA (Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας) των ΗΠΑ και πρόσθεσε λέγοιντας χαρακτηριστικά : «Γίνεται πρόοδος. Ίσως δεν είναι τόσο γρήγορα όσο θα ήθελε η Boeing, αλλά είναι όσο μπορούμε να προχωρήσουμε λογικά στη διαδικασία», δήλωσε ο ο Μπράιαν Μπέντφορντ, σε δημοσιογράφους μετά από μια εκδήλωση στην Ουάσιγκτον.
Η FAA επέβαλε το άνευ προηγουμένου όριο παραγωγής λίγο μετά από μια έκτακτη κατάσταση που σημειώθηκε τον Ιανουάριο του 2024 εν πτήσει, στην οποία εμπλέκονταν ένα νέο αεροσκάφος της Alaska Airlines 737 MAX 9 στο οποίο έλειπαν τέσσερις βασικοί κοχλίες. Από τότε, η FAA διατηρεί ενισχυμένη επιτόπια εποπτεία της παραγωγής της Boeing.
Ο Μπέντφορντ δήλωσε ότι ενθαρρύνθηκε από τις βελτιώσεις της Boeing, αλλά περίμενε τα δεδομένα για να απαντήσει σε βασικά ερωτήματα.
«Αυτό θα είναι μια διαδικασία από κάτω προς τα πάνω – η ομάδα της FAA που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή είναι αυτή που θα αποφασίσει αν έχουμε φτάσει σε κάποια ορόσημα που θα δικαιολογούσαν οποιαδήποτε αλλαγή», δήλωσε ο Μπέντφορντ. «Καμία από αυτές τις συστάσεις δεν έχει ακόμη υποβληθεί. Αυτό μου λέει ότι η εργασία συνεχίζεται».
Ο Μπέντφορντ δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι η FAA θα πραγματοποιήσει προγραμματισμό βάσει σεναρίων, γνωστό ως «ασκήσεις προσομοίωσης», με την Boeing πριν χορηγήσει την έγκριση.
Η Boeing αρνήθηκε να σχολιάσει, αλλά παρέπεμψε στα σχόλια του διευθύνοντος συμβούλου Κέλι Όρτμπεργκ τον Ιούλιο. «Αναμένουμε να είμαστε σε θέση να ζητήσουμε έγκριση από την FAA τους επόμενους μήνες για να αυξήσουμε σε 42 αεροσκάφη ανά μήνα», δήλωσε τότε ο Όρτμπεργκ, προσθέτοντας ότι οι βασικοί δείκτες απόδοσης της εταιρείας συνέχιζαν να σημειώνουν σταθερή πρόοδο.
Αλλαγές και επενδύσεις της FAA
Ξεχωριστά, ο Μπέντφορντ δήλωσε σε μια εκδήλωση ότι η υπηρεσία «εξαντλείται», καθώς επιδιώκει μια μαζική αναμόρφωση του συστήματος ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας των ΗΠΑ, ύψους 12,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, την εποπτεία της Boeing, καθώς και νέους κανόνες για τα drones και τα υπερηχητικά αεροσκάφη και τον εκσυγχρονισμό της πιστοποίησης των αεροσκαφών.
Ο επικεφαλής της FAA δήλωσε ότι η υπηρεσία του χρειάζονταν σημαντική μεταρρύθμιση και έπρεπε να αντιμετωπίσει ένα σύστημα εναέριας κυκλοφορίας που «αποτυγχάνει καθημερινά σε μικρά πράγματα», όπως χαλασμένα κυκλώματα και τηλεπικοινωνιακές γραμμές.
Πηγή: ot.gr
- Διαβάστε επίσης: «Δεν υπάρχει δίλημμα κόστους για την ηλεκτρική διασύνδεση»