Οι προσωρινές προσφορές δεν ασκούν πλέον την ίδια επίδραση στον μέσο Ευρωπαίο καταναλωτή, καθώς πλέον έχει συνηθίσει μία νέα αγοραστική εμπειρία στο Temu, η οποία του δημιουργεί την εντύπωση ότι ψωνίζει συνεχώς σε τιμές ευκαιρίας.
Μολονότι ο πληθωρισμός στην Ευρώπη έχει αποκλιμακωθεί, οι καταναλωτές δεν μπορούν να αντισταθούν στην τεράστια γκάμα φθηνών προϊόντων που διατίθενται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους μέσω της κινεζικής πλατφόρμας. «Κερασάκι στην τούρτα» είναι και οι επιπλέον προσφορές και τα δώρα που παίρνουν οι καταναλωτές όταν νικούν στον «τροχό της τύχης» που εμφανίζεται συχνά στην εφαρμογή.
Η πλατφόρμα είναι βέβαια γνωστή για τις εξαιρετικά χαμηλές τιμές, τις οποίες οφείλει εν μέρει στο επιχειρηματικό της μοντέλο, φέρνοντας σε άμεση επαφή τους κατασκευαστές με τα διάφορα brands και μειώνοντας έτσι το κόστος της μεταπώλησης και άλλων μεσολαβητών.
Οι χαμηλές τιμές και οι στρατηγικές πρακτικές μάρκετινγκ αύξησαν δραματικά τη βάση των πελατών του Temu στην Ευρώπη. Λίγο αφότου άρχισε να δραστηριοποιείται στην Ε.Ε., κατέγραψε 93,7 εκατ. ενεργούς χρήστες μηνιαίως για την περίοδο μεταξύ Απριλίου-Οκτωβρίου του 2024. Μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του 2025, η Ευρώπη έφτασε να αποτελεί το ένα τρίτο των παγκόσμιων χρηστών της πλατφόρμας.
Το «κλειδί» της επιτυχίας
Ιδιαίτερα ισχυρή είναι η ζήτηση για την εφαρμογή στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ισπανία και την Ιταλία. Πέρα από την ευρεία γκάμα προϊόντων σε πολύ χαμηλή τιμή, η επιτυχία του Temu φαίνεται να προκύπτει και από τις προσωποποιημένες προτάσεις, τις ειδοποιήσεις, τις καθημερινές προσφορές και άλλες τακτικές, που επαναφέρουν τον καταναλωτή στην πλατφόρμα με μηνύματα όπως: «Είμαι σε χαμηλή διαθεσιμότητα. Μπορεί να με χάσεις…».
Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Ipsos σε έξι χώρες, πολλοί καταναλωτές επιλέγουν το Temu για τις χαμηλές τιμές, πιστεύοντας ότι εξοικονόμησαν 24% το 2024 μέσω των αγορών τους στην πλατφόρμα. Πλην των επιθετικών διαφημίσεων, κλειδί στην επιτυχία του Temu φαίνεται να είναι η ίδια η αγοραστική εμπειρία, η οποία έχει έντονα στοιχεία ψυχαγωγίας.
«Το Temu μετέτρεψε τα ψώνια σε μία μορφή ψυχαγωγίας: σερφάρισμα, παιχνίδι, αποθήκευση, κοινοποίηση και τελικά αγορά», είπε χαρακτηριστικά στο Euronews ο Gonzalo Brujó, διευθύνων σύμβουλος της Interbrand. Απλά παιχνίδια, όπως οι καθημερινές υπενθυμίσεις, ο «τροχός της τύχης» και οι ομαδικές αγορές, ενθαρρύνουν τον κόσμο να επιστρέψει στην πλατφόρμα, χωρίς να υπάρχει ανάγκη για περισσότερες διαφημίσεις.
Η αξία του Temu στην Ευρώπη
Όσοι Ευρωπαίοι καταναλωτές προσέχουν τα έξοδά τους «αγκάλιασαν» τις προσφορές του Temu και δεν αποθαρρύνθηκαν από το ενδεχόμενο καθυστερήσεων στην παραλαβή των αγορών τους. «To Temu κανονικοποίησε τις μικρές διασυνοριακές συναλλαγές και κατέστησε αποδεκτές άγνωστες μάρκες, εστιάζοντας στην τιμή και την ευκολία», είπε ο Brujó.
Βέβαια, η εταιρεία αντιμετωπίζει αυστηρές απαιτήσεις συμμόρφωσης στην Ε.Ε., ιδίως σε ό,τι αφορά την ασφάλεια των προϊόντων και την πώληση παράνομων αγαθών. Μόλις τον Ιούλιο, η Κομισιόν κατηγόρησε το Temu ότι δεν έχει πάρει τα αναγκαία μέτρα για την αποθάρρυνση της πώλησης παράνομων προϊόντων στην πλατφόρμα του. Η κινεζική εταιρεία από την πλευρά της έχει απορρίψει τις κατηγορίες. Στο μεταξύ, είναι αντιμέτωπη και με κατηγορίες για κακοποιητικές συνθήκες εργασίας, στην προσπάθειά της να διατηρήσει χαμηλές τιμές.
Σημειώνεται ότι οι τιμές των προϊόντων στις πλατφόρμες όπως το Temu και το Shein ενδέχεται να επηρεαστούν από την πρόταση της Κομισιόν για οριζόντια χρέωση ύψους 2 ευρώ σε πακέτα αξίας κάτω των 150 ευρώ που στέλνονται άμεσα σε καταναλωτές από χώρες εκτός Ε.Ε. Στην περίπτωση αυτή, η στρατηγική μάρκετινγκ του Temu θα δοκιμαστεί.
Πηγή: moneyreview.gr με πληροφορίες από Euronews
Διαβάστε επίσης: Κομισιόν: Εξετάζει την απαγόρευση social media σε παιδιά κάτω των 16 ετών