Όταν ο Ρίντσεν Γουάντι Μπούτια μετακόμισε το 2016 από την ορεινή βορειοανατολική ινδική πολιτεία Σικίμ στην Καλκούτα, μία από τις μεγαλύτερες πόλεις της Ινδίας, ήταν απλώς ένα πρόσωπο ανάμεσα στο πλήθος.
Εγκατέλειψε την εταιρική του ζωή και ξεκίνησε μια cloud kitchen το 2023. Ένα χρόνο αργότερα, άρχισε να δημοσιεύει σύντομα βίντεο με τα απλά σπιτικά γεύματά του. Άγνωστοι έγιναν ακόλουθοι και οι προβολές μετατράπηκαν σε παραγγελίες φαγητού. Η επιτυχία δεν άργησε να έρθει.
Σήμερα, διευθύνει δύο εστιατόρια στην Καλκούτα, τα οποία ειδικεύονται στα ζυμαρικά. Έχει περισσότερους από μισό εκατομμύριο followers και τα βίντεό του συγκεντρώνουν τακτικά πάνω από ένα εκατομμύριο προβολές.
Η χώρα έχει τον μεγαλύτερο αριθμό χρηστών σε πλατφόρμες κοινωνικών μέσων όπως το Facebook (πάνω από 350 εκατομμύρια), το Instagram (413,8 εκατομμύρια) και τo YouTube (πάνω από 467 εκατομμύρια), σύμφωνα με στοιχεία της Statista. Η εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων WhatsApp έχει, σύμφωνα με πληροφορίες, πάνω από 500 εκατομμύρια χρήστες στην Ινδία.
Ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, Σαμ Άλτμαν, δήλωσε τον Φεβρουάριο ότι η Ινδία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας.
Ο Μπούτια είναι μέρος της ψηφιακής ανάπτυξης της Ινδίας, η οποία δημιουργεί επιχειρηματίες, προσελκύει επενδύσεις και παγκόσμιους τεχνολογικούς κολοσσούς, τροφοδοτούμενη σε μεγάλο βαθμό από ένα μεγάλο δυναμικό ταλέντων και μια τεράστια βάση χρηστών τεχνολογίας.
«Η Ινδία είναι ένα μεγάλο κέντρο για ταλέντα, από το σχεδιασμό τσιπ έως την τεχνητή νοημοσύνη, οπότε οι εταιρείες τεχνολογίας θέλουν να επενδύσουν και να εγκατασταθούν εκεί για να εκμεταλλευτούν ένα βασικό πόρο», δήλωσε ο Μπασκάρ Τσακραβόρτι, κοσμήτορας του Global Business στο The Fletcher School του Πανεπιστημίου Tufts.
Μεταξύ 2023 και 2025, μέχρι στιγμής, η Amazon, η Google, η Microsoft, η Meta, η Apple και οι ομόλογές τους έχουν διοχετεύσει δεκάδες δισεκατομμύρια στην Ινδία.
Το Bloomberg ανέφερε ότι η OpenAI αναζητούσε τοπικούς συνεργάτες για την κατασκευή ενός κέντρου δεδομένων στην Ινδία με χωρητικότητα τουλάχιστον 1 γιγαβάτ. Αυτό έλαβε χώρα μόλις μία εβδομάδα μετά την κυκλοφορία του φθηνότερου προγράμματος συνδρομής της εταιρείας, με τιμή 399 ρουπίες (4,57 δολάρια) το μήνα, στην Ινδία.
«Η προσέλκυση χρηστών στις δυτικές αγορές έχει σταθεροποιηθεί, ενώ, αντίθετα, η Ινδία προσφέρει μια δημογραφική αύξηση των νέων χρηστών και ένα απόθεμα ταλέντων που μπορούν να κατασκευάσουν, να δοκιμάσουν και να επαναλάβουν τις ενέργειές τους σε μεγάλη κλίμακα», τόνισε ο Βιβέκ Αγκαρβάλ, στέλεχος του Tony Blair Institute for Global Change.
Παράλληλα, η Google και η Meta ανακοίνωσαν πρόσφατα νέα συνεργασία με την Reliance Industries, καθώς ο ινδικός όμιλος επιδιώκει να επιταχύνει την προώθηση της τεχνητής νοημοσύνης.
Μια μελέτη που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο Tufts κατατάσσει την Ινδία στην όγδοη θέση μεταξύ 125 χωρών στον δείκτη δυναμικής ψηφιακής εξέλιξης. Ο δείκτης είναι μια αξιολόγηση βάσει δεδομένων της προόδου της ψηφιακής οικονομίας σε μια περίοδο δεκαέξι ετών από το 2008 ως το 2023.
Η ψηφιακή ανάπτυξη της χώρας αποτυπώνεται στο Unified Payment Interface (UPI) της Ινδίας, το οποίο υποστηρίζει άμεσες, χαμηλού κόστους, mobile πληρωμές στην Ινδία, διεκπεραιώνοντας περίπου 640 εκατομμύρια συναλλαγές κάθε μέρα. Δημιουργήθηκε μόλις πριν από εννέα χρόνια. Το Google Pay και το PhonePe, που ανήκει στη Walmart, τα οποία χρησιμοποιούν την υποδομή UPI, συγκαταλέγονται μεταξύ των κυρίαρχων παρόχων πληρωμών στην Ινδία, σύμφωνα με στοιχεία της National Payments Corporation of India (NPCI).
Το WhatsApp, που ανήκει στη Meta και παρέχει επίσης υπηρεσίες πληρωμών, έχει δυσκολευτεί να κάνει μια σημαντική πρόοδο στον ανταγωνιστικό χώρο των ψηφιακών πληρωμών, παρά τη βάση χρηστών της εφαρμογής ανταλλαγής μηνυμάτων που ξεπερνά τα 500 εκατομμύρια.
Η Meta απέκτησε μερίδιο 9,9% στην Jio Platform, τον κλάδο ψηφιακών υπηρεσιών της Reliance Industries, το 2020, έναντι 5,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων αλλά ακόμη κι αυτό δεν μπόρεσε να βοηθήσει τη Meta να κάνει το WhatsApp Pay επιτυχημένο στην Ινδία.
Τα στοιχεία της NPCI για τον Ιούλιο δείχνουν ότι το WhatsApp είχε μόλις 74 εκατομμύρια συναλλαγές, σε σύγκριση με τις σχεδόν 7 δισεκατομμύρια συναλλαγές του Google Pay.
Αυτό όμως δεν έχει εμποδίσει τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένης της Meta, να επενδύσουν περισσότερο στην Ινδία.
«Η Ινδία γίνεται το πεδίο δοκιμών όπου οι μακροπρόθεσμες επενδύσεις των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών αρχίζουν να αποδίδουν ορατά κέρδη», δήλωσε ο Αγκαρβάλ.
Όπως αναφέρει το CNBC, η δεξαμενή ταλέντων της Ινδίας έχει επίσης οδηγήσει μεγάλες ξένες εταιρείες να ιδρύσουν τα παγκόσμια κέντρα ικανοτήτων (GCC) στη χώρα. Η Ινδία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 50% των GCC παγκοσμίως, με περισσότερα από 1.600 κέντρα σε λειτουργία, σύμφωνα με την αμερικανική εταιρεία συμβούλων GCC ANSR.
Αυτά τα κέντρα προσφέρουν περαιτέρω κίνητρα στις εταιρείες τεχνολογίας που αναζητούν πελάτες. Η ανάπτυξη των GCC στην Ινδία την καθιστά «εξαιρετικό μέρος για την ανάπτυξη τεχνολογικών εφαρμογών και την εξυπηρέτηση ενός ευρέος φάσματος πολυεθνικών εταιρειών εκτός Ινδίας», δήλωσε ο Τσακραβόρτι.
Πηγή: newmoney.gr