Η IAG, μητρική της British Airways, κατέγραψε πτώση εσόδων και απώλεια μεριδίου στη Βόρεια Ατλαντική, με τα αποτελέσματα γ’ τριμήνου να υπολείπονται των εκτιμήσεων και τη μετοχή να υποχωρεί 10%.
Η International Airlines Group (IAG) ανακοίνωσε έσοδα 9,33 δισ. ευρώ το γ’ τρίμηνο, ελαφρώς χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών (9,43 δισ. ευρώ), καθώς η γραμμή του Βόρειου Ατλαντικού εμφάνισε πτώση 7,1% στα έσοδα ανά μονάδα χωρητικότητας. Η εταιρεία απέδωσε την κάμψη σε συναλλαγματικές διακυμάνσεις και «μερική επιβράδυνση» στη ζήτηση.
Ο CEO Λουίς Γκαγιέγο σχολίασε ότι η σύγκριση γίνεται με ένα ιδιαίτερα ισχυρό περσινό τρίμηνο, αλλά διατήρησε αισιοδοξία για τους επόμενους μήνες. Η συγκεκριμένη διαδρομή αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο της συνολικής χωρητικότητας του ομίλου, καθιστώντας την καθοριστικό παράγοντα στα αποτελέσματα.
Ανταγωνισμός στην Ευρώπη και πίεση στις τιμές
Η IAG, στην οποία ανήκουν οι British Airways, Iberia, Vueling, Aer Lingus και Level, ανέφερε χαμηλότερες τιμές ανά μονάδα στην Ευρώπη, εξαιτίας του ενισχυμένου ανταγωνισμού και της ταχείας ανάπτυξης της British Airways. Παρά τη γενικότερη επιβράδυνση, η διοίκηση παραμένει θετική για το υπόλοιπο του έτους, σημειώνοντας ότι η premium ζήτηση —δηλαδή οι επιβάτες πρώτης και business θέσης— παραμένει ισχυρή.
Τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σε 2,05 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 2% σε σχέση με πέρυσι και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις. Το καθαρό προσαρμοσμένο κέρδος μειώθηκε κατά 2,3% στα 1,4 δισ. ευρώ, ελαφρώς χαμηλότερα από τις προβλέψεις. Η εταιρεία ανακοίνωσε ενδιάμεσο μέρισμα 0,048 ευρώ ανά μετοχή.
Παρά τη σημερινή πτώση της μετοχής έως και 10%, η IAG παραμένει από τις 10 κορυφαίες σε απόδοση αεροπορικές μετοχές φέτος, έχοντας ενισχυθεί κατά 37% από την αρχή του έτους.
Νέα συνεργασία με τη Starlink του Έλον Μασκ
Μία ημέρα πριν τα αποτελέσματα, η IAG ανακοίνωσε συμφωνία με τη Starlink του Έλον Μασκ για την εγκατάσταση υπηρεσίας Wi-Fi εν πτήσει σε ολόκληρο τον στόλο της, ακολουθώντας παραδείγματα όπως της Virgin Atlantic και της United Airlines. Η πρωτοβουλία εντάσσεται στη στρατηγική αναβάθμισης της εμπειρίας των επιβατών, σε μια περίοδο αυξημένου ανταγωνισμού και ψηφιακού μετασχηματισμού.
Πηγή: newmoney.gr
Διαβάστε επίσης: Γουίλιαμς (Fed): Η τράπεζα μπορεί σύντομα να χρειαστεί να επεκτείνει τον ισολογισμό της για ανάγκες ρευστότητας

