Πρόστιμα συνολικού ύψους 329 εκατ. ευρώ επέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στον όμιλο online διανομής τροφίμων Delivery Hero και στη θυγατρική του, Glovo, για τη λειτουργία καρτέλ κατά την προετοιμασία της συγχώνευσής τους το 2022.
Η Επιτροπή ανέφερε ότι η Delivery Hero με έδρα τη Γερμανία, μοιράστηκε παράνομα ευαίσθητες πληροφορίες με την τότε ανταγωνίστρια Glovo κατά τη διάρκεια τεσσάρων ετών στο πλαίσιο μιας στρατηγικής για να αποκλείσει τους ανταγωνιστές στον ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα της παράδοσης τροφίμων.
Πότε ξεκίνησε η συναλλαγή
Η συγκεκριμένη πρακτική ξεκίνησε αφότου η Delivery Hero απέκτησε μειοψηφικό μερίδιο στον ισπανικό αντίπαλό της το 2018, και από το σημείο αυτό άρχισε να συλλέγει πληροφορίες για σχεδόν κάθε πτυχή της επιχείρησης του αντιπάλου της σε αυτό που ένας αξιωματούχος της Επιτροπής χαρακτήρισε «καρτέλ WhatsApp».
«Η υπόθεση αυτή είναι σημαντική επειδή οι πρακτικές αυτές διευκολύνθηκαν μέσω μιας αντιανταγωνιστικής χρήσης του μειοψηφικού μεριδίου της Delivery Hero στην Glovo», δήλωσε η Επίτροπος Ανταγωνισμού Teresa Ribera σε δήλωσή της, όπως μεταφέρει και το Politico.
Το καρτέλ
Η υπόθεση σηματοδοτεί την πρώτη φορά που η Επιτροπή επιβάλλει πρόστιμο σε εταιρεία για παραβίαση των κανόνων της ΕΕ περί καρτέλ γύρω από τις συμφωνίες μη-παροχής που έχουν υπογραφεί με έναν ανταγωνιστή. Συγκεκριμένα, οι εταιρείες συμφώνησαν να μην προσλαμβάνουν υπαλλήλους από τον ανταγωνιστή τους. Οι συμφωνίες μη-αμοιβής δεν κάλυπταν τους διανομείς.
«Είναι επίσης η πρώτη φορά που η Επιτροπή επιβάλλει κυρώσεις σε μια συμφωνία μη-αμοιβής, όπου οι εταιρείες σταματούν να ανταγωνίζονται για τα καλύτερα ταλέντα και μειώνουν τις ευκαιρίες για τους εργαζόμενους», πρόσθεσε η Ribera.
Το «ναι» από Delivery Hero-Glovo
Και οι δύο εταιρείες παραδέχθηκαν την εμπλοκή τους και συμφώνησαν να διευθετήσουν την υπόθεση, γεγονός που οδήγησε σε μείωση των προστίμων τους κατά 10%. Στην Delivery Hero επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 223 εκατ. ευρώ, ενώ στην Glovo επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 106 εκατ. ευρώ. Η Glovo λειτουργεί ως θυγατρική της Delivery Hero από τη συγχώνευσή τους το 2022.
«Η υπόλοιπη πρόβλεψη θα αποδεσμευτεί και θα ομαλοποιηθεί μέσω προσαρμογών της διοίκησης χωρίς να επηρεάσει τα προσαρμοσμένα EBITDA της εταιρείας για την περίοδο», ανέφερε η Delivery Hero σε ανακοίνωσή της, αναφερόμενη στα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων.
Η Delivery Hero έχει παρουσία σε περισσότερες από 70 χώρες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων 16 στην Ευρώπη – αποτελεί μητρική της ελληνικής efood. Η Glovo δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 20 χώρες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων 8 στην Ευρώπη.
Πηγή: ot.gr