Μέση Ανατολή: Στα ύψη οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων λόγω της σύγκρουσης

Δεν έχουν σημειωθεί ακόμη σημαντικές επιθέσεις κατά εμπορικών πλοίων στον Περσικό Κόλπο, αλλά η αγορά βρίσκεται σε επιφυλακή

Οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν προϊόντα διύλισης πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή έχουν αυξηθεί κατακόρυφα τις τελευταίες ημέρες, καθώς οι ανταλλαγές πυρών μεταξύ Ισραήλ και Ιράν καθιστούν πιο επικίνδυνη τη μεταφορά καυσίμων μέσω των Στενών του Ορμούζ.

Το κόστος μεταφοράς καυσίμων από τη Μέση Ανατολή στην Ανατολική Ασία αυξήθηκε κατά σχεδόν 20% σε τρεις συνεδρίες μέχρι τη Δευτέρα, σύμφωνα με στοιχεία του Baltic Exchange. Τα ναύλα προς την Ανατολική Αφρική, εν τω μεταξύ, αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 40%. Οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές δεξαμενόπλοιων είχαν αναστείλει τις προσφορές δρομολογίων στη Μέση Ανατολή, καθώς οι εχθροπραξίες μεταξύ του Ισραήλ και του Ιράν δε δείχνουν σημάδια ύφεσης.

Δεν έχουν σημειωθεί ακόμη σημαντικές επιθέσεις κατά εμπορικών πλοίων στον Περσικό Κόλπο, αλλά η αγορά βρίσκεται σε επιφυλακή. Σημαντικοί εξαγωγείς της περιοχής, όπως η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, χρησιμοποιούν τη διαδρομή αυτή για τη μεταφορά πετρελαίου στις διεθνείς αγορές.

Σύμφωνα με στοιχεία ναυλομεσιτών και πλοιοκτητών που συνέλλεξε το Bloomberg, τα ενδεικτικά επίπεδα υποδηλώνουν ότι οι τιμές συνέχισαν να αυξάνονται την Τρίτη 17 Ιουνίου.

Οι τιμές αναφοράς για ένα μεσαίου μεγέθους πλοίο που μεταφέρει προϊόντα διύλισης πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή προς την Ιαπωνία, γνωστό ως TC1, αυξήθηκαν σε 136 μονάδες Worldscale τη Δευτέρα 16 Ιουνίου από 114 την περασμένη Πέμπτη. Το κόστος για μικρότερα πλοία που εκτελούν την ίδια διαδρομή, ή TC5, αυξήθηκε σε 167 μονάδες, από 139 δύο συνεδρίες νωρίτερα.

Το αντίστοιχο επίπεδο για μεσαίου μεγέθους δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν καύσιμα από τον Περσικό Κόλπο στην Ανατολική Αφρική, ή τη διαδρομή TC17, ήταν 287 μονάδες Worldscale τη Δευτέρα, έναντι 202 πριν από δύο συνεδρίες.

Οι μονάδες Worldscale είναι ένα ποσοστό ενός υποκείμενου ναύλου, που καθορίζεται για κάθε κύρια διαδρομή στην αρχή του έτους.

Πηγή: newmoney.gr

Διαβάστε επίσης: Πετρέλαιο: Τι μας λέει η ιστορία για τον αντίκτυπο μιας απότομης αύξησης της τιμής

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ