Η αυτοκρατορία πολυτελείας Armani σε τροχιά πώλησης

Η διαθήκη του Τζόρτζιο Αρμάνι βάζει LVMH, L’Oréal και Luxottica στην πρώτη γραμμή για την απόκτηση του ομίλου

Η διαθήκη του Τζόρτζιο Αρμάνι  όρισε την LVMH, την Luxottica και την L’Oréal ως τους προτιμώμενους αγοραστές της αυτοκρατορίας της μόδας του, ξεκινώντας έναν διαγωνισμό για την απόκτηση του μεγαλύτερου ιδιωτικού brand πολυτελείας στον κόσμο.

Η διαθήκη του σχεδιαστή – ο οποίος πέθανε την περασμένη εβδομάδα σε ηλικία 91 ετών – δίνει εντολή στους κληρονόμους του, συμπεριλαμβανομένου του «δεξιού χεριού» του Λέο Ντελ’ Όρκο και μελών της οικογένειάς του, να πουλήσουν ένα αρχικό 15% των μετοχών του ιταλικού ομίλου σε έναν από τους τρεις μεγαλύτερους ανταγωνιστές.

Η χειρόγραφη διαθήκη, που συντάχθηκε τον Απρίλιο και δημοσιοποιήθηκε την Παρασκευή, διευκρίνιζε ότι ένα επιπλέον μερίδιο μεταξύ 30% και 54,9% θα έπρεπε να πουληθεί στον ίδιο αγοραστή εντός πέντε ετών από τον θάνατο του .

Εάν η πώληση δεν πραγματοποιηθεί, οι κληρονόμοι του, που θα κληρονομήσουν την εταιρεία μέσω του ιδρύματος Giorgio Armani, θα πρέπει να επιλέξουν την εισαγωγή στο χρηματιστήριο, αποσαφηνίζει η διαθήκη.

Τζιόρτζιο Αρμάνι, ο μοναδικός μέτοχος των brands του

Ο σχεδιαστής ήταν ο μοναδικός μέτοχος του ομίλου, ο οποίος περιλαμβάνει τις μάρκες Emporio Armani, Armani Exchange και την υψηλότερης κατηγορίας Armani Privé, καθώς και ξενοδοχεία, εστιατόρια και μια επικερδή σειρά καλλυντικών, την οποία ο Αρμάνι διηύθυνε μέχρι τον θάνατό του.

Η L’Oréal και η Armani είχαν συμφωνία αδειοδότησης για την πώληση προϊόντων, συμπεριλαμβανομένου του δημοφιλούς αρώματος Acqua di Giò, από το 1988. Ο γίγαντας των γυαλιών ηλίου EssilorLuxottica παράγει και διανέμει τη σειρά γυαλιών ηλίου Armani.

Ο Αρμάνι ανέφερε στη διαθήκη ότι και άλλοι υπάρχοντες εμπορικοί εταίροι θα μπορούσαν επίσης να θεωρηθούν ως πιθανοί αγοραστές.

Σε συνέντευξή του στους Financial Times το 2023, ο σχεδιαστής δήλωσε ότι ήταν αποφασισμένος να αποφύγει μια εξαγορά από έναν γαλλικό όμιλο πολυτελών προϊόντων επειδή δεν ήθελε «να κυριαρχείται από κάποια από τις μεγάλες βιομηχανίες που δεν έχουν προσωπικότητα».

Ήθελε να αφήσει το αποτύπωμά του

Αλλά ο σχεδιαστής είπε επίσης ότι γνώριζε ότι η εταιρεία ταυτιζόταν μαζί του και ενώ ήταν δική του ευθύνη να βεβαιωθεί ότι «η εταιρεία θα έχει ένα αποτύπωμα που θα μοιάζει με τον il signor Armani», τα πράγματα αναπόφευκτα θα άλλαζαν μετά τον θάνατό του.

Δύο από τους τρεις ομίλους που κατονομάζονται στη διαθήκη είναι γαλλικοί. Η EssilorLuxottica, που ιδρύθηκε από τον αείμνηστο Ιταλό δισεκατομμυριούχο Λεονάρντο Ντελ Βέκιο, είναι επίσης εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Παρισιού.

Αναλυτές και φίλοι του αείμνηστου σχεδιαστή έχουν επισημάνει εδώ και καιρό το γεγονός ότι, αν και το ίδρυμα ιδρύθηκε αρχικά το 2016 για να αποτρέψει μια διάλυση ή πώληση μετά τον θάνατο του Αρμάνι, ο όμιλος ήταν απίθανο να παραμείνει ανεξάρτητος επ’ αόριστον.

Παρόλο που ο Αρμάνι κατάφερε να διατηρήσει τον έλεγχο της εταιρείας του μέχρι το τέλος, τα έσοδα του ομίλου δυσκολεύτηκαν να αυξηθούν, παραμένοντας σταθερά σε περίπου 2,4 δισεκατομμύρια ευρώ πέρυσι, εν μέσω της αποχώρησης των νεότερων καταναλωτών από τα βασικά επίσημα ρούχα της ετικέτας και μιας ευρύτερης επιβράδυνσης της βιομηχανίας πολυτελών ειδών.

Ο Ντελ’ Όρκο, ο οποίος ήταν συνεργάτης του Αρμάνι και επικεφαλής του τμήματος ανδρικού στυλ, θα παίξει σημαντικό ρόλο στη λήψη αποφάσεων για το μέλλον του ομίλου. Του δόθηκε το 30% των μετοχών της εταιρείας και το 40% των δικαιωμάτων ψήφου, σύμφωνα με τη διαθήκη.

Ο Αρμάνι δεν είχε παιδιά. Οι άλλοι κληρονόμοι του περιλαμβάνουν τις ανιψιές Ρομπέρτα και Σιλβάνα Αρμάνι, οι οποίες εργάζονται και οι δύο για την εταιρεία, καθώς και τον ανιψιό Αντρέα Καμεράνα, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, και την αδερφή Ροζάνα.

Πηγή: ot.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ