Η κυβερνητική συμμαχία της Γερμανίας επιβεβαίωσε τη Δευτέρα ότι θα παρατείνει τη φοροαπαλλαγή για τα νέα ηλεκτρικά οχήματα έως το 2035, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης στρατηγικής στήριξης της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας και της μετάβασης σε πιο φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες.
Μάλιστα, ο υπουργός Οικονομικών και αντικαγκελάριος Λαρς Κλινγκμπάιλ (SPD) θα παρουσιάσει σχετικό σχέδιο νόμου τις επόμενες ημέρες, το οποίο θα διατηρεί το ισχύον καθεστώς απαλλαγής από τον φόρο ταξινόμησης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2035.
«Για να βγάλουμε σημαντικά περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους τα επόμενα χρόνια, πρέπει να δώσουμε τώρα τα σωστά κίνητρα», δήλωσε ο Κλινγκμπάιλ στο γερμανικό πρακτορείο DPA.
Η παράταση της φοροαπαλλαγής εντάσσεται στη συμφωνία του κυβερνητικού συνασπισμού μεταξύ του καγκελάριου Φρίντριχ Μερτς (CDU) και του SPD του Κλινγκμπάιλ.
Η επιβεβαίωση δε, ήρθε ενόψει της κρίσιμης συνόδου για την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη στην Καγκελαρία, με τη συμμετοχή κυβερνητικών αξιωματούχων, στελεχών αυτοκινητοβιομηχανιών και εκπροσώπων των εργαζομένων.
Η ατζέντα της συνάντησης θα επικεντρωθεί στους τρόπους στήριξης του κλάδου απέναντι στις προκλήσεις που περιλαμβάνουν τον κινεζικό ανταγωνισμό, τους αμερικανικούς δασμούς και το υψηλό ενεργειακό κόστος.
Η αναταραχή στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εντείνεται, καθώς οι ανακοινώσεις του Σεπτεμβρίου αποκάλυψαν δραστικά μέτρα συρρίκνωσης από την πλευρά των εταιρειών: η Volkswagen AG περιόρισε την παραγωγή της, ενώ η Robert Bosch GmbH ανακοίνωσε περικοπή 13.000 θέσεων εργασίας, σε μια ένδειξη της κάμψης του τομέα στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης.
Ακολούθησε η ZF Friedrichshafen AG, η οποία προανήγγειλε κατάργηση 7.600 θέσεων στο τμήμα ηλεκτρικών συστημάτων μετάδοσης κίνησης, εντείνοντας την ανησυχία για τις σχεδόν 100.000 θέσεις εργασίας που αναμένεται να χαθούν έως το 2030.
«Χρειαζόμαστε τώρα ένα ισχυρό πακέτο για να οδηγήσουμε τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στο μέλλον και να διασφαλίσουμε τις θέσεις εργασίας», δήλωσε ο Κλινγκμπάιλ, προσθέτοντας: «Θέλουμε τα καλύτερα αυτοκίνητα να συνεχίσουν να κατασκευάζονται στη Γερμανία».
Η παράταση της φοροαπαλλαγής εκτιμάται ότι θα κοστίσει στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση περίπου 600 εκατ. ευρώ έως το 2029, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του υπουργείου.
Ως μέρος της συνολικής στρατηγικής του, ο Μερτς έχει ζητήσει επίσης από την Ευρωπαϊκή Ένωση να εγκαταλείψει τον στόχο του 2035 για τον τερματισμό της παραγωγής κινητήρων εσωτερικής καύσης, προτείνοντας μια πιο ευέλικτη πορεία προς την κλιματική ουδετερότητα.
«Δεν έχουμε καταλήξει ακόμη σε κοινή θέση στο εσωτερικό της κυβέρνησης, αλλά ελπίζω αυτό να συμβεί σύντομα», δήλωσε ο καγκελάριος στο δίκτυο n-tv, προσθέτοντας: «Δεν θέλω η Γερμανία να ανήκει στα κράτη-μέλη που θα επιμείνουν σε αυτή τη λανθασμένη απαγόρευση».
Παρότι ορισμένα στελέχη του SPD, όπως ο υπουργός Περιβάλλοντος Κάρστεν Σνάιντερ, εκφράζουν αντιρρήσεις, το κόμμα αναμένεται να δώσει τη στήριξή του εντός της εβδομάδας, με το θέμα να συζητηθεί στις καθιερωμένες συνομιλίες του συνασπισμού την Τετάρτη στο Βερολίνο.
Ο Όλαφ Λις, πρωθυπουργός της Κάτω Σαξονίας (όπου το τοπικό κράτος είναι δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος της Volkswagen), δήλωσε ότι η προτεραιότητα πρέπει να είναι η προστασία των θέσεων εργασίας.
«Ο στόχος για αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2035 δεν είναι ρεαλιστικός», είπε στην εφημερίδα NWZ. «Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης πρέπει να επιτραπούν και μετά το 2035, ενώ πρέπει να ενταχθούν και τα εναλλακτικά καύσιμα».
Πηγή: newmoney.gr
Διαβάστε επίσης: Τα τρία σενάρια (προσωρινής) διαφυγής της Γαλλίας από την μέγγενη του προϋπολογισμού