Shein: Πτώση 8% στις πωλήσεις στις ΗΠΑ μετά την κατάργηση του δασμολογικού προνομίου του Τραμπ

Οι πωλήσεις της Shein στις ΗΠΑ μειώθηκαν 8% μετά την κατάργηση του δασμολογικού προνομίου «de minimis» από τον Τραμπ, αναγκάζοντας την εταιρεία να αναπροσαρμόσει στρατηγική και εφοδιαστική αλυσίδα

Η Shein Group Ltd. βλέπει τις πωλήσεις της στις Ηνωμένες Πολιτείες να επιβραδύνονται, καθώς η κυβέρνηση του Προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ κατήργησε το δασμολογικό καθεστώς «de minimis», το οποίο επέτρεπε την αφορολόγητη είσοδο μικροδεμάτων αξίας έως 800 δολαρίων. Το μέτρο, που είχε αποτελέσει βασικό παράγοντα για την εκρηκτική ανάπτυξη της εταιρείας, τερματίστηκε στις 29 Αυγούστου, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις της Shein στις ΗΠΑ να υποχωρήσουν κατά περίπου 8% τον Σεπτέμβριο σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Bloomberg Second Measure. Πρόκειται για τη δεύτερη χειρότερη μηνιαία επίδοση της τελευταίας τριετίας.

Τέλος εποχής για το “φθηνό Shein”

Η κυβέρνηση Τραμπ υποστήριξε ότι η κατάργηση της πολιτικής στοχεύει στην εξίσωση των όρων ανταγωνισμού για τις αμερικανικές εταιρείες. Η Shein, που ιδρύθηκε στην Κίνα και έχει πλέον έδρα τη Σιγκαπούρη, είχε χτίσει την επιτυχία της πάνω στις χαμηλές τιμές των προϊόντων ασιατικής προέλευσης, καταγράφοντας τζίρο σχεδόν 10 δισ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2025, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg τον Ιούλιο.

Η Πούναμ Γκόγιαλ, ανώτερη αναλύτρια της Bloomberg Intelligence, σχολίασε ότι η κατάργηση του «de minimis» ενισχύει τον ανταγωνισμό από εταιρείες όπως οι H&M και Zara, καθώς οι τιμές της Shein παύουν πλέον να είναι τόσο ελκυστικές.

«Το πεδίο ανταγωνισμού έχει εξισωθεί», τόνισε η Γκόγιαλ. «Αυτό σημαίνει ότι οι τιμές της Shein δεν είναι πλέον τόσο ανταγωνιστικές όσο στο παρελθόν».

Πτώση πωλήσεων και αλλαγή στρατηγικής

Η Shein δεν απάντησε στο αίτημα του Bloomberg για σχολιασμό. Η κατάργηση του “de minimis” είχε ξεκινήσει από τον Μάιο, όταν ο Λευκός Οίκος απέκλεισε τα κινεζικά δέματα από το καθεστώς εξαίρεσης. Η εταιρεία είχε ήδη προχωρήσει τότε σε σημαντικές αυξήσεις τιμών, γεγονός που οδήγησε σε πτώση 11% των μηνιαίων πωλήσεων, σύμφωνα με την Second Measure.

Έκτοτε, η Shein έχει επιβραδύνει τα σχέδια εισαγωγής της στο χρηματιστήριο και αναδιαρθρώνει την εφοδιαστική της αλυσίδα, περιορίζοντας τη συναρμολόγηση και παραγωγή στην Κίνα.

Η Νατάσα Κούλιετζα, φοιτήτρια στο Πανεπιστήμιο Rutgers και συχνή πελάτισσα της Shein, δήλωσε ότι πλέον στρέφεται σε εναλλακτικές πλατφόρμες, όπως η Amazon και η Target, καθώς οι τιμές της Shein έχουν ανέβει και οι παραδόσεις καθυστερούν.

«Ως φοιτήτρια, προσπαθώ να εξοικονομήσω χρήματα σε όλα», είπε. «Όταν θέλω να αγοράσω ρούχα, προτιμώ τη φθηνότερη επιλογή».

Πηγή: newmoney.gr

Διαβάστε επίσης: Παπαναστασίου και Παπασταύρου βάζουν ξανά στην πρίζα το καλώδιο – Τι αποφάσισαν

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ