Η Nestlé ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε περικοπή 16.000 θέσεων εργασίας παγκοσμίως μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, σε μια προσπάθεια να αυξήσει τους όγκους πωλήσεων και να ενισχύσει την αποδοτικότητα της λειτουργίας της.
Την ανακοίνωση έκανε ο νέος διευθύνων σύμβουλος Φίλιπ Ναφρατίλ (Philipp Navratil), πρώην επικεφαλής της Nespresso, ο οποίος αντικατέστησε τον Λοράν Φρεξέ (Laurent Freixe), που αποπέμφθηκε τον Σεπτέμβριο λόγω μη γνωστοποιημένης προσωπικής σχέσης με άμεση υφιστάμενή του.
Η Nestlé έχει περάσει μια πρωτοφανή περίοδο διοικητικών αναταράξεων, καθώς ο πρόεδρός της Πολ Μπουλκ (Paul Bulcke) αποχώρησε πρόωρα, παραδίδοντας τη θέση του στον πρώην επικεφαλής της Inditex, Πάμπλο Ίσλα (Pablo Isla), μόλις δύο εβδομάδες αργότερα.
Στο τρίτο τρίμηνο του έτους, η εταιρεία κατέγραψε αύξηση 1,5% στον δείκτη “real internal growth” (RIG) — μέτρηση του όγκου πωλήσεων — υπερβαίνοντας κατά πολύ τις εκτιμήσεις των αναλυτών για αύξηση 0,3%. Το αποτέλεσμα αυτό δίνει στον Ναφρατίλ έναν βαθμό «αναπνοής», καθώς επιχειρεί να βάλει τη δική του σφραγίδα στην εταιρεία μετά την αιφνίδια προαγωγή του.
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της αποδοτικότητας, ο Ναφρατίλ ανέφερε ότι θα περικοπούν 12.000 θέσεις «λευκών κολάρων», ενώ επιπλέον 4.000 θέσεις θα χαθούν από τα εργοστάσια και τις αλυσίδες εφοδιασμού, στο πλαίσιο ήδη υφιστάμενων πρωτοβουλιών αναδιάρθρωσης. Η Nestlé απασχολεί περίπου 277.000 εργαζόμενους σε όλο τον κόσμο.
Ο ελβετικός κολοσσός, γνωστός για τα προϊόντα KitKat, Nespresso και Maggi, προσπαθεί να αντιστρέψει την επιβράδυνση των πωλήσεων και να ανακόψει την πτώση της μετοχής του, που συνδέεται με αύξηση κόστους και χρέους, αλλά και μεγαλύτερη πίεση από τους επενδυτές.
Ο Ναφρατίλ δήλωσε ότι η ανάπτυξη που θα βασίζεται στην αύξηση όγκου πωλήσεων (RIG-led growth) είναι η κορυφαία προτεραιότητα της Nestlé και ανακοίνωσε ότι ο στόχος εξοικονόμησης κόστους αυξάνεται σε 3 δισ. ελβετικά φράγκα (3,77 δισ. δολάρια) από 2,5 δισ. φράγκα έως το τέλος του 2027.
«Καλλιεργούμε μια κουλτούρα που αγκαλιάζει τη νοοτροπία της επίδοσης, που δεν αποδέχεται την απώλεια μεριδίου αγοράς και ανταμείβει τη νίκη», δήλωσε ο Ναφρατίλ. «Ο κόσμος αλλάζει, και η Nestlé πρέπει να αλλάξει γρηγορότερα».
Πηγή: newmoney.gr