Σε κρίση η παγκόσμια η αυτοκινητοβιομηχανία λόγω Nexperia – Κατεβάζουν ταχύτητες στην παραγωγή

Το πάγωμα εξαγωγών της κινεζικής Nexperia από την Ολλανδία προκαλεί νέο σοκ στην αυτοκινητοβιομηχανία, με Honda, Ford, GM και ευρωπαϊκούς ομίλους να μειώνουν ή να αναστέλλουν την παραγωγή τους

Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με μια νέα κρίση εφοδιασμού, καθώς η αναστολή εξαγωγών της Nexperia, εταιρείας ημιαγωγών με έδρα την Ολλανδία και κινεζική ιδιοκτησία, απειλεί να διακόψει την παραγωγή οχημάτων σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική.

Η Κίνα εμπόδισε τη Nexperia —που ανήκει στην Wingtech Technology Co.— να εξάγει προϊόντα από τα εργοστάσιά της, σε αντίποινα για την απόφαση της ολλανδικής κυβέρνησης να θέσει υπό κρατικό έλεγχο την εταιρεία επικαλούμενη λόγους εθνικής ασφάλειας και προστασίας στρατηγικής παραγωγής.

Η Honda Motor Co. ανακοίνωσε ότι προχώρησε σε περικοπές και αναστολές παραγωγής σε εργοστάσια της Βόρειας Αμερικής. Στον Καναδά, όπου κατασκευάζει τα Civic και CR-V, η παραγωγή μειώθηκε στο μισό, ενώ στη Μεξικό το εργοστάσιο ανέστειλε πλήρως τη λειτουργία του.

Στην Ευρώπη, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προειδοποίησε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες ενδέχεται να διακόψουν την παραγωγή εντός ημερών, καθώς τα αποθέματα chips εξαντλούνται. Η Mercedes-Benz δήλωσε πως διαθέτει επαρκή εφοδιασμό μόνο βραχυπρόθεσμα.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Motor & Equipment Manufacturers Association τόνισε ότι τα εργοστάσια ενδέχεται να αντιμετωπίσουν «σοβαρές επιπτώσεις» εντός εβδομάδων, αν δεν επιλυθεί το ζήτημα.

Η κρίση της Nexperia έρχεται να προστεθεί σε μια ευρύτερη εμπορική αντιπαράθεση που έχει οδηγήσει την Κίνα να ενισχύσει τους περιορισμούς στις εξαγωγές σπάνιων γαιών και υλικών για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων. Η συνάντηση Τραμπ–Σι Τζινπίνγκ την Πέμπτη αναπτέρωσε τις ελπίδες για μια συμφωνία που θα αποκαταστήσει τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες από τα έπιπλα έως τα μικροτσίπ.

Η Nexperia παράγει βασικά εξαρτήματα για συστήματα ελέγχου οχημάτων, όπως για υαλοκαθαριστήρες και ηλεκτρικά παράθυρα. Η σημασία τους είναι κρίσιμη, καθώς ακόμα και μικρές ελλείψεις μπορούν να σταματήσουν τη συναρμολόγηση ολόκληρων γραμμών παραγωγής.

Ο Τζιμ Φάρλεϊ, διευθύνων σύμβουλος της Ford, χαρακτήρισε τη διαμάχη «πολιτικό ζήτημα» και δήλωσε ότι το έθεσε υπόψη κυβερνητικών αξιωματούχων στην Ουάσιγκτον. Η Μέρι Μπάρα της General Motors προειδοποίησε πως οι περιορισμοί «ενδέχεται να επηρεάσουν σοβαρά την παραγωγή», ενώ η Stellantis ανέφερε ότι συνεργάζεται με τη Nexperia και άλλους προμηθευτές για να περιορίσει τις επιπτώσεις.

Ο Κότζι Σάτο, CEO της Toyota, ανέφερε ότι προς το παρόν η επίδραση είναι «περιορισμένη», αλλά χαρακτήρισε την κατάσταση «έναν ακόμη από τους πολλούς σοβαρούς παράγοντες κινδύνου». Αντίστοιχα, η Nissan δήλωσε ότι διαθέτει αποθέματα chips έως την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου, χωρίς να γνωρίζει ακόμη το βάθος του προβλήματος στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Η κρίση με τη Nexperia δείχνει πόσο εύθραυστο παραμένει το παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής αυτοκινήτων και πώς η γεωπολιτική αντιπαράθεση ΗΠΑ–Κίνας μπορεί να παραλύσει ολόκληρους βιομηχανικούς κλάδους μέσα σε λίγες ημέρες.

Πηγή: newmoney.gr

Διαβάστε επίσης: AI στον πόλεμο: Η Κίνα ανοίγει το επόμενο κεφάλαιο με όχημα τo DeepSeek

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ