Η εφαρμογή Qwen της Alibaba Group Holding Ltd. συγκέντρωσε περισσότερα από 10 εκατομμύρια downloads μέσα στην πρώτη εβδομάδα από το relaunch της, ενισχύοντας τις προοπτικές της προσπάθειας της εταιρείας να δημιουργήσει έναν ισχυρό ανταγωνιστή απέναντι στο ChatGPT της OpenAI.
Η μετοχή της κινεζικής εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου σημείωσε άνοδο άνω του 5% τη Δευτέρα στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, μετά τη δημοσιοποίηση των στοιχείων σε blog post στο WeChat. Η ταχεία άνοδος ακολούθησε τη φετινή απόφαση να επανασχεδιαστούν και να μετονομαστούν οι υπάρχουσες εφαρμογές της εταιρείας σε iOS και Android, ενοποιώντας τις κάτω από το brand Qwen.
Ένα από τα ταχύτερα ανερχόμενα AI apps
Η επιτυχία του Qwen επιβεβαιώνει πόσο γρήγορα υιοθετούνται σήμερα οι εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, ξεκινώντας από το ChatGPT που πριν τρία χρόνια έγινε το ταχύτερο προϊόν που έφτασε τους 100 εκατ. χρήστες. Πλην του Threads της Meta Platforms Inc., το οποίο ωφελήθηκε από το τεράστιο κοινωνικό δίκτυο του ομίλου, το Qwen είναι από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εφαρμογές — ιδιαίτερα στην Κίνα, όπου το ChatGPT δεν είναι διαθέσιμο.
Ο Κένι Νγκ, στρατηγικός αναλυτής της China Everbright Securities International Co., σχολίασε ότι «το κατά πόσο η Alibaba θα καταφέρει να αξιοποιήσει το Qwen για την ενίσχυση του consumer business της θα αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα για τη μελλοντική της αποτίμηση». Η αγορά, όπως είπε, βλέπει αυτή την κίνηση ως σημαντικό βήμα για τον ανταγωνισμό της Alibaba με την αποτίμηση της OpenAI.
Τα εντυπωσιακά πρώτα δεδομένα χρήσης του Qwen ήρθαν έπειτα από την ανακοίνωση της Ant Group, θυγατρικής της Alibaba στον χώρο του fintech, η οποία παρουσίασε το δικό της multimodal AI assistant LingGuang την προηγούμενη εβδομάδα. Το LingGuang ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο downloads μέσα σε τέσσερις ημέρες.
Πλήρης ενσωμάτωση AI στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Στους επόμενους μήνες, η Alibaba θα προσθέσει σταδιακά agentic AI λειτουργίες που θα υποστηρίζουν online αγορές, καλύπτοντας πλατφόρμες όπως η Taobao, με στόχο να μετατρέψει το Qwen σε πλήρη AI agent. Υπό την ηγεσία του CEO Έντι Γου, η εταιρεία έχει στραφεί δυναμικά σε ένα «AI-first» μοντέλο, στρατηγική που αναμένεται να αξιολογηθεί εκ νέου μετά την παρουσίαση των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων της την Τρίτη.
Σε ανακοίνωσή της, η Alibaba ανέφερε ότι «σχεδιάζει την πλήρη ενσωμάτωση βασικών υπηρεσιών ψυχαγωγίας και παραγωγικότητας — όπως ψηφιακοί χάρτες, food delivery, ταξιδιωτικές κρατήσεις, εργαλεία γραφείου, ηλεκτρονικό εμπόριο, εκπαίδευση και υγειονομική καθοδήγηση — απευθείας μέσα στην εφαρμογή Qwen».
Πηγή: newmoney.gr
Διαβάστε επίσης: Η τεχνητή νοημοσύνη... σκίζει τα πτυχία - Ποιες θέσεις απειλούνται

