Καθώς οι μεγαλύτερες εταιρείες της Wall Street διαφημίζουν τους πολλούς τρόπους με τους οποίους η τεχνητή νοημοσύνη βελτιώνει τους υπαλλήλους τους, υπάρχει μια ομάδα που δε θέλουν να χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη: οι υποψήφιοι εργαζόμενοι.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι τράπεζες άρχισαν να χρησιμοποιούν εικονικές συνεντεύξεις και διαδικτυακά τεστ για να αξιολογούν τους υποψηφίους. Αυτό έκανε τη διαδικασία πρόσληψης ταχύτερη και ευκολότερη, αλλά, με την άνοδο της τεχνητής νοημοσύνης, άνοιξε επίσης την πόρτα σε υποψηφίους που χρησιμοποιούν το ChatGPT για να βελτιώσουν τις πιθανότητές τους να επιλεγούν.
Τώρα οι εταιρείες λαμβάνουν μέτρα για να σταματήσουν αυτή τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, συμπεριλαμβανομένης της εγκατάστασης λογισμικού ανίχνευσης, ενώ ορισμένοι υποψήφιοι ισχυρίζονται ότι απλώς χρησιμοποιούν τα ίδια εργαλεία που αναμένεται να χρησιμοποιήσουν μόλις προσληφθούν.
Ο χρηματοοικονομικός κλάδος είναι γνωστός για την εξαντλητική διαδικασία αξιολόγησης που ακολουθεί. Η τυπική διαδικασία συνέντευξης σε μια τράπεζα συμπεριλαμβάνει μια αρχική αξιολόγηση σε μια διαδικτυακή πλατφόρμα όπως το Hirevue, η οποία χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να μειώσει τον αριθμό των υποψηφίων. Στη συνέχεια, οι υποψήφιοι υποβάλλονται σε τεχνικές συνεντεύξεις, όπου εξετάζονται οι πρακτικές δεξιότητες και οι χρηματοοικονομικές γνώσεις που απαιτούνται για τη θέση. Τέλος, οι υποψήφιοι υποβάλλονται σε μια ημερήσια εκδήλωση (Superday) με πολλαπλές διαδοχικές συνεντεύξεις προσωπικότητας και τεχνικών γνώσεων πριν λάβουν την τελική απόφαση.
Ωστόσο, με τον κλάδο να είναι έτοιμος να καταβάλει μπόνους-ρεκόρ φέτος, οι νέοι αγωνίζονται να μπουν στον κλάδο. Για ορισμένους, αυτό σημαίνει τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης για να τους βοηθήσει στη διαδικασία.
Από τους περισσότερους από 5 εκατομμύρια υποψηφίους που έχουν αξιολογηθεί από την εταιρεία λογισμικού TestGorilla σε διάφορους κλάδους, περίπου το 15% επισημαίνεται για «δυνητικά ύποπτη δραστηριότητα», μια κατηγορία που περιλαμβάνει τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης. Στον χρηματοοικονομικό τομέα, το ποσοστό ύποπτης συμπεριφοράς είναι υψηλότερο.
Οι εταιρείες δίνουν στους υποψηφίους λιγότερο χρόνο για να ολοκληρώσουν τεστ στα οποία οι υποψήφιοι απαντούν σε ερωτήματα σχετικά με ένα συγκεκριμένο πρόβλημα, δήλωσε ο Τζέικ Σνάιντερ, υπεύθυνος προσλήψεων στη Selby Jennings. Ενώ παλαιότερα οι τράπεζες έδιναν στους υποψηφίους ημέρες ολόκληρες για να δώσουν απαντήσεις, τώρα ζητούν αυτές τις πληροφορίες μέσα σε λίγες ώρες. Ακολουθούν συνεντεύξεις, ώστε οι υποψήφιοι να μπορούν να εξηγήσουν τη λογική τους και να δείξουν ότι οι μελέτες ολοκληρώθηκαν χωρίς βοήθεια.
Για να ελέγξουν αν ένας υποψήφιος κατανοεί πραγματικά τα τεχνικά θέματα, οι εταιρείες προχωρούν πέρα από τις γενικές ερωτήσεις λογιστικής, θέτοντας στους υποψηφίους συγκεκριμένες ερωτήσεις σχετικά με ένα χρηματοοικονομικό μοντέλο, τη λογική πίσω από μια συμφωνία ή την πορεία του κλάδου, δήλωσε ο Πάτρικ Κέρτις, ιδρυτής της Wall Street Oasis, ενός παρόχου μαθημάτων για συνεντεύξεις και κατάρτισης δεξιοτήτων.
Εν τω μεταξύ, οι Superdays επιστρέφουν στην παραδοσιακή μορφή των προσωπικών συναντήσεων, καθώς οι υπεύθυνοι προσλήψεων προσπαθούν να διαπιστώσουν πώς οι υποψήφιοι θα ταιριάξουν στην κουλτούρα της εταιρείας τους.
Ωστόσο, μόλις προσληφθούν, πρέπει να είναι άμεσα ικανοί στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Royal Bank of Canada, Ντέιβ Μακέι, δήλωσε ότι θέλει τα κολέγια και τα πανεπιστήμια να εκπαιδεύουν τους φοιτητές ώστε να είναι ικανοί στη χρήση των LLM που αποτελούν τη βάση των εργαλείων γενεσιουργής τεχνητής νοημοσύνης.
Η επόμενη γενιά θα πρέπει «να έρθει στην εταιρεία και να αναλάβει αμέσως ανώτερες θέσεις, επειδή έχει πρόσβαση σε περισσότερες πληροφορίες, μπορεί να αποδώσει πιο αποτελεσματικά και δε χρειάζεται να καλύψει όλα τα κενά μάθησης από την πρώτη μέρα», δήλωσε ο ίδιος σε συνέντευξή του στο Bloomberg.
Πηγή: newmoney.gr
Διαβάστε επίσης: Διχασμένοι οι αναλυτές για την πιθανότητα «φούσκας» στις αγορές

