Το e-kalathi που έγινε… e-καλαθάκι - Σκληρή κριτική από τον Σύνδ. Καταναλωτών

Ο ΚΣΚ κάνει λόγο για περιορισμένη χρησιμότητα, τεχνικά προβλήματα και αποκλεισμό των καταναλωτών από τον διάλογο – «Για ακόμα μια φορά οι καταναλωτές παραμένουν χωρίς ουσιαστική βοήθεια»

Με μια αιχμηρή ανακοίνωση, ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών εκφράζει την έντονη απογοήτευσή του για τη λειτουργία της εφαρμογής e-kalathi, κάνοντας λόγο για υποσχέσεις που «διαψεύσθηκαν παταγωδώς» και ελλείψεις που καθιστούν το εργαλείο σχεδόν άχρηστο για τους καταναλωτές. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, «το e-kalathi έγινε e-καλαθάκι», με αποτέλεσμα οι πολίτες να παραμένουν χωρίς ουσιαστική βοήθεια.

Ακολουθεί αυτούσια η ανακοίνωση του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών:

«Αγαπητοί καταναλωτές,

Όλοι μας κάναμε μεγάλη υπομονή και προσδοκούσαμε να τηρηθούν οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν ότι το e-kalathi θα αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο που θα μας βοηθήσει και θα συμβάλει στη μείωση του οικογενειακού μας προϋπολογισμού.

Δυστυχώς οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν διαψεύσθηκαν παταγωδώς και οι καταναλωτές έμειναν και πάλι απροστάτευτοι. Μια βδομάδα από τη λειτουργία του διαπιστώθηκαν τα πιο κάτω. 

1. Μας υποσχέθηκαν αρχικά ότι το καλάθι θα περιλαμβάνει μέχρι 3000 προϊόντα και τελικά μας παρέδωσαν ένα καλάθι με 478 προϊόντα.

2. Υποσχέθηκαν ότι θα δινόταν η δυνατότητα  ο καταναλωτής να μπορεί να βλέπει το σύνολο του κόστους του καλαθιού του. Πρακτικά και τεχνικά δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Ο καταναλωτής θα πρέπει να ανατρέχει για κάθε προϊόν χωριστά για να εντοπίσει τη φθηνότερη υπεραγορά.

3. Δεν υπάρχει η δυνατότητα σύγκρισης των τιμών σε συγκεκριμένη απόσταση από την οικία του καταναλωτή. Η σύγκριση γίνεται εντός της κάθε επαρχίας.

4. Δεν υπάρχει δυνατότητα εντοπισμού των κοινών προϊόντων του καλαθιού ώστε να μπορεί να γίνει σύγκριση μεταξύ των υπεραγορών.

5. Σκόπιμα δεν δόθηκε η δυνατότητα σύγκρισης του συνόλου των προϊόντων ενός καλαθιού μεταξύ των υπεραγορών. 

6. Σκόπιμα δεν δόθηκε στα οργανωμένα σύνολα των καταναλωτών η δυνατότητα να εκφέρουν τις απόψεις καθ’ όλη τη διάρκεια της διαβούλευσης και στο στήσιμο της εφαρμογής.

7. Δεν προάγει τον ανταγωνισμό μεταξύ των υπεραγορών. Αντίθετα, μέσα σε μια βδομάδα από τη λειτουργία του, υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι οδήγησε στη μείωσή του ανταγωνισμού για τους πιο κάτω λόγους:

Ι. Σε σύνολο 27 υπεραγορών με συνολικά 148 καταστήματα, σε ένα καλάθι με 71 προϊόντα, επτά υπεραγορές αύξησαν τη συνολική τιμή των προϊόντων τους, ενώ άλλες εφτά τη μείωσαν.

Δεκατρείς υπεραγορές δεν τροποποίησαν τη συνολική τους τιμή.

ΙΙ. Συνολικά πέντε υπεραγορές μείωσαν τον αριθμό των προϊόντων τους και μια άλλη αύξησε τον αριθμό των προϊόντων της.

Έχοντας υπόψη τα πιο πάνω, δυστυχώς, το  e-kalathi αποδείχτηκε πολύ κατώτερο των προσδοκιών των καταναλωτών και η χρησιμότητά του είναι πολύ περιορισμένη. Είναι λυπηρό που για ακόμα μια φορά οι καταναλωτές παραμένουν χωρίς ουσιαστική βοήθεια».

Διαβάστε επίσης: Τρέχουν για την αποκρατικοποίηση του ΧΑΚ και υπάρχει λόγος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ