Στη σημαντική επισήμανση ότι δεν είναι μεγάλο το ποσοστό αποδοχής των αποφάσεων του Χρηματοοικονομικού Επιτρόπου από πλευράς των επιχειρήσεων προέβη η Βοηθός Χρηματοοικονομικός Επίτροπος Βαλεντίνα Γεωργιάδου.
Μιλώντας στο Σίγμα και στην εκπομπή Μεσημέρι και Κάτι, η κ. Γεωργιάδου ερωτήθηκε για τα παράπονα που φτάνουν στο γραφείο του Επιτρόπου και τι ποσοστό από αυτά στο τέλος επιλύονται. Όπως είπε, το γραφείο θα εξετάσει το κάθε παράπονο και θα εκδοθεί η απόφαση, ωστόσο έχει το δικαίωμα η κάθε χρηματοοικονομική επιχείρηση, είτε πρόκειται για τράπεζα, είτε ασφαλιστική ή επενδυτική εταιρεία να δηλώσει κατά πόσο αποδέχεται ή όχι τη δεσμευτικότητα της απόφασης.
Στις πλείστες περιπτώσεις κατά τις οποίες υπάρχει αποδοχή της απόφασης, αυτή γίνεται με πάσα επιφύλαξη από τις χρηματοοικονομικές επιχειρήσεις και όταν δηλώσουν ότι αποδέχονται την απόφαση τότε συμμορφώνονται, σημείωσε η κ. Γεωργιάδου. Για να προσθέσει λέγοντας ότι «οφείλω να αναφέρω ότι δεν είναι μεγάλο το ποσοστό της αποδοχής των αποφάσεων».
Η σημασία της εξωδικαστικής επίλυσης
Σε ερώτηση τι ακολουθεί στην περίπτωση που δεν γίνει αποδεχτή η απόφαση του Επιτρόπου, η κ. Γεωργιάδου ανέφερε ότι ακολουθεί το δικαστήριο. Πρέπει να καταφέρουμε να εμπεδώσουμε πόσο χρήσιμη είναι εξωδικαστική επίλυση των διαφορών, επισήμανε η κ. Γεωργιάδου. Αν λάβουμε υπόψη τη σημερινή κατάσταση των δικαστηρίων, θα διαπιστώσουμε ότι η οποιαδήποτε δικαστική διαδικασία είναι κοστοβόρα, χρονοβόρα και ψυχοφθόρα, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σε ερώτηση κατά πόσο θα βοηθήσει το Ειδικό Δικαστήριο, η κ. Γεωργιάδου ανέφερε ότι για να λειτουργήσει σωστά και να βοηθήσει θα πρέπει να στελεχωθεί σωστά και να λειτουργήσει με διαφορετικές διαδικασίες σε σχέση με ότι ισχύει σήμερα στα δικαστήρια για να επιτευχθεί εξοικονόμηση χρόνου.
Να ενεργούν άμεσα
Σε ερώτηση για το πότε κάποιος δανειολήπτης θα πρέπει να αποταθεί στο γραφείο του Χρηματοοικονομικού Επιτρόπου, η κ. Γεωργιάδου συμβούλευσε τον κόσμο ότι πρέπει να ενεργεί άμεσα και να ενημερώνεται. Κάποιος να έχει έννοια όταν λαμβάνει τα σχετικά statements από την τράπεζα να τα διαβάζει και αν προσέξει κάτι που είτε δεν το αντιλαμβάνεται είτε διαφωνεί με συγκεκριμένο σημείο, τότε πρέπει να επικοινωνεί με το ίδρυμα και να ζητά επεξηγήσεις. Στην περίπτωση που η απάντηση δεν είναι αυτή που ανέμενε ο δανειολήπτης ή γενικά δεν τον ικανοποιεί, τότε προτρέπουμε τον κόσμο να επικοινωνεί με το γραφείο του Επιτρόπου, σημείωσε.
Νέο νομικό πλαίσιο
Πέραν των πιο πάνω, η Βοηθός Χρηματοοικονομικός Επίτροπος αναφέρθηκε στο νέο νομικό πλαίσιο που διέπει το γραφείο σημειώνοντας ότι οι επιλέξιμοι οφειλέτες, δηλαδή όσοι έχουν κύρια κατοικία αξίας μέχρι 350.000 δύναται όταν λάβουν την ειδοποίηση ΙΑ, εντός 21 ημερών να προσέλθουν στο γραφείο για υποβολή παραπόνου με σκοπό την επαλήθευση του απαιτούμενου ποσού. Είναι κάτι πολύ σημαντικό, όπως είπε η κ. Γεωργιάδου γιατί αν υπάρχει η πρόθεση για διευθέτηση του δανεισμού και για να προφυλαχθεί η κύρια κατοικία και υπάρχει ο τρόπος και η διάθεση για εξόφληση του δανείου τότε η παρέμβαση του Επιτρόπου μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματική.
Ένα άλλο σημείο που επίσης κρίνεται πολύ σημαντικό, σύμφωνα με την κ. Γεωργιάδου, είναι ο διορισμός μεσολαβητή με σκοπό την αναδιάρθρωση πιστωτικών διευκολύνσεων. Αυτή τη στιγμή, για όσα δάνεια είναι τερματισμένα, θα υπάρχει δικαίωμα 6 μηνών από την ημερομηνία που δημοσιεύθηκε ο νόμος, δηλαδή από 19.12.23 μέχρι 19.6.24, ώστε οι χρεώστες δανειολήπτες που θέλουν να αναδιαρθρώσουν την πιστωτική διευκόλυνση τους, να αποταθούν στο γραφείο.
Η κ. Γεωργιάδου ανέφερε πως είναι σημαντικό ο κόσμος να αντιληφθεί ότι ο Επίτροπος δεν αναλαμβάνει υποθέσεις που έχουν να κάνουν μόνο με δάνεια. Επιλαμβάνεται παράπονα εναντίον ασφαλιστικών εταιρειών, αλλά και επενδυτικών εταιρειών. Διαχρονικά τα περισσότερα παράπονα αφορούσαν σε δάνεια, ωστόσο τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή υπάρχουν και παράπονα εναντίον συγκεκριμένης επενδυτικής εταιρείας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Στην.. πρίζα για τις αυξήσεις της ΑΗΚ - Επανεξετάζει τα στοιχεία για το 6%