Tο εμβληματικό της σλόγκαν, «Just Do It» αποφάσισε να πειράξει η Nike μετατρέποντάς το σε «Why Do It?», στο πλαίσιο καμπάνιας που έχει ως στόχο να εμπλέξει και να ενθαρρύνει νέους αθλητές σε ένα κλίμα που χαρακτηρίζεται από κοινωνικοπολιτικές διαμάχες και οικονομικές πιέσεις.
Η δημιουργία της καμπάνιας κρίθηκε απαραίτητη από τη διοίκηση υπό τον Elliott Hill, καθώς η Nike αναζητά τρόπους να επανέλθει στο αθλητικό προσκήνιο και να επανεστιάσει τη στρατηγική της στην αθλητική κουλτούρα.
Ιστορικό λογότυπο Nike
Το «Just Do It» αποτελεί το εμβληματικό σύνθημα της Nike από το 1988, σημειώνοντας μια πορεία σχεδόν τεσσάρων δεκαετιών, ενώνοντας γενιές καταναλωτών.
Δεν φοβήθηκε ωστόσο να αλλάξει και να αποκτήσει άλλο νόημα, καθώς το «Why Do It?» αξιοποιεί τα γνωστά μοτίβα της διαφήμισης της Nike — συμπεριλαμβανομένης της εστίασης σε παγκόσμιους αστέρες του αθλητισμού σε στιγμές που φαίνονται… μεγαλειώδεις και επικές — αλλά τροποποιεί το μήνυμα, προκαλώντας κάθε νέο και φέρελπι αθλητή να αναζτήσει το κίνητρο.
«Γιατί να το κάνεις; Γιατί να το κάνεις πιο δύσκολο για τον εαυτό σου; Γιατί να το ρισκάρεις; Γιατί να τον βάλεις σε κίνδυνο;… Θα μπορούσες να δώσεις τα πάντα και πάλι να χάσεις… αλλά η ερώτησή μου είναι, τι γίνεται αν δεν το κάνεις;» ρωτάει ο καλλιτέχνης Tyler, the Creator, που έχει δανείσει τη φωνή του στο σποτ.
Η διαφημιστική ανατροπή
Η καμπάνια περιλαμβάνει σχεδόν δώδεκα παγκόσμια αστέρια, συμπεριλαμβανομένων των Carlos Alcaraz, Saquon Barkley, Caitlin Clark, LeBron James και Vini Jr., και θα κυκλοφορήσει σε όλο τον κόσμο σε μια ποικιλία μορφών με κοινωνική ενίσχυση από ονόματα εταιρειών και αθλητών.
Το μήνυμα του «Why Do It?» ακολουθεί μια ελαφρώς διαφορετική προσέγγιση από τις καμπάνιες που ξεκίνησε η Nike πέρυσι, συμπεριλαμβανομένης μιας για τους Ολυμπιακούς Αγώνες με τίτλο «Η Νίκη Δεν Είναι Για Όλους».
Τον Σεπτέμβριο του 2024, η μάρκα υιοθέτησε παρόμοιο τόνο σχετικά με το τρέξιμο και επέστρεψε στο Super Bowl για πρώτη φορά με τη βραβευμένη διαφήμιση «So Win» που επικεντρώνεται στις γυναίκες.
Το σχέδιο Hill
«Με τη συγκεκριμένη κίνηση, δίνουμε το μήνυμα στη νέα γενιά να μην κάνει πίσω στις δυσκολίες, προκαλώντας την να κάνει ένα βήμα μπροστά με θάρρος, να εμπιστευτεί τις δυνατότητές της και να ανακαλύψει το μεγαλείο που ξεδιπλώνεται τη στιγμή που αποφασίζει να ξεκινήσει», δήλωσε στο Marketing Dive η Nicole Graham, εκτελεστική αντιπρόεδρος και διευθύντρια μάρκετινγκ.
Ούτως ή άλλως η Nike εργάζεται για την αναδιοργάνωση του brand γύρω από τον αθλητισμό, μετά την πτώση των εσόδων της εταιρείας κατά 10% για ολόκληρο το έτος 2024 και καθώς αναμένει αντίκτυπο 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων από τους δασμούς.
Η εταιρεία την ίδια στιγμή ανακοίνωσε αυτήν την εβδομάδα σχέδια για περικοπές λιγότερο από 1% της εταιρικής της ομάδας στο πλαίσιο μιας ευρύτερης μετατόπισης υπό τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Elliott Hill.
Πηγή: ot.gr
Διαβάστε επίσης: Ο Λευκός Οίκος δεν είπε ακόμη την τελευταία λέξη στη διαμάχη με το Χάρβαρντ