Απαντήσεις στους επικριτές της εφαρμογής e-kalathi έδωσε την Παρασκευή ο Υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, Γιώργος Παπαναστασίου, μιλώντας στην εκπομπή «Μεσημέρι και Κάτι» του ΣΙΓΜΑ. Όπως είπε, πρόκειται για ένα εργαλείο πληροφόρησης και όχι για μηχανισμό συγκράτησης του πληθωρισμού, ενώ ανέφερε πως ήδη χρησιμοποιείται καθημερινά από χιλιάδες πολίτες και θα εμπλουτιστεί με περισσότερα προϊόντα.
Ο κ. Παπαναστασίου ανέφερε χαρακτηριστικά πως «παραπονιόμαστε για πράγματα που δεν θα έπρεπε», προσθέτοντας πως το e-kalathi «είναι ένα εργαλείο που δώσαμε στον καταναλωτή για να κάνει -αν θέλει- πιο έξυπνες αγορές, να μπορεί να συγκρίνει τιμές για καταναλωτικά αγαθά του ιδίου κωδικού». Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι «δεν είναι η λύση στην ακρίβεια», ούτε «εργαλείο συγκράτησης πληθωριστικών τάσεων».
Αντιδράσεις από τους καταναλωτές
Η παρέμβαση του Υπουργού Ενέργειας έγινε στον απόηχο επικρίσεων που διατυπώθηκαν από εκπροσώπους των καταναλωτών, οι οποίοι δήλωσαν απογοητευμένοι από τη λειτουργία της εφαρμογής και τη χρηστικότητά της.
Απαντώντας, ο Υπουργός τόνισε ότι «ήδη η εφαρμογή έχει κατέβει σε περίπου 10.000 smartphones και γίνεται χρήση από 4.000 έως 6.000 άτομα καθημερινά». Πρόσθεσε επίσης ότι γίνονται συνεχώς βελτιώσεις, με βάση την ανατροφοδότηση από τους χρήστες, και πως σύντομα «θα έχουμε μία εφαρμογή η οποία θα είναι πολύ εύχρηστη».
Από 478 προϊόντα σε 3.000
Σημαντικό είναι, όπως δήλωσε, ότι η εφαρμογή ξεκίνησε με 478 προϊόντα, αλλά πρόθεση της Υπηρεσίας και του Υπουργείου είναι να επεκταθεί σταδιακά και να καλύπτει μέχρι και 3.000 προϊόντα, προκειμένου να παρέχεται πιο ευρεία συγκριτική εικόνα τιμών.
Σε ερώτηση για το πότε θα ενταχθούν νέα προϊόντα, απάντησε πως «αναμένουμε αυτήν τη στιγμή». Επιπρόσθετα σημείωσε ότι έχουν γίνει εισηγήσεις και από τις ίδιες τις υπεραγορές» και ότι η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή αξιολογεί αυτές τις προτάσεις, με την τελική απόφαση να λαμβάνεται από τον Υπουργό.
Διαβάστε επίσης: Μόνο με laptop του Δημοσίου η τηλεργασία στο Δημόσιο – Ποιους θα αφορά