Ναυτιλία: Frontline – Euronav: Πώς ναυάγησε το deal δύο κολοσσών

Συμβιβασμός τελικά δεν επετεύχθη και ο ναυτιλιακός κολοσσός των 146 πλοίων, αξίας άνω των 4 δισ. δολαρίων, θα μείνει στα… χαρτιά

Ανυπέρβλητο στάθηκε το εμπόδιο της οικογένειας Saverys για το mega deal συγχώνευσης των ναυτιλιακών κολοσσών Frontline και Euronav, σε ένα «σίριαλ» που ξεκίνησε τον περασμένο Απρίλιο και θα συνεχιστεί για ορισμένους μήνες ακόμη. Η Frontline, συμφερόντων του Νορβηγού δισεκατομμυριούχου John Fredriksen, ανακοίνωσε ότι τερμάτισε τη διαδικασία συγχώνευσης με τη Euronav κι αφού τους προηγούμενους μήνες είχε διεξαχθεί ένας πραγματικός «πόλεμος» μετοχικών αλλαγών στην τελευταία.

Η βελγική οικογένεια Saverys, μεγαλομέτοχος της Euronav, είχε αντιταχθεί εξαρχής στον σχεδιασμό και έχτιζε σταδιακά ένα σημαντικό μετοχικό ποσοστό, με αποτέλεσμα στο τέλος του 2022 να ελέγχει το 25% της ναυτιλιακής εταιρείας, που της επέτρεπε να έχει αποφασιστικό ρόλο στις εξελίξεις. «Ας εγκαταλείψουμε αυτήν την τρέλα, ας καθίσουμε γύρω από το τραπέζι με καθαρό μυαλό και ας δούμε τι συμβιβασμό μπορούμε να κάνουμε» είχε πει χαρακτηριστικά ο Alexander Saverys. Συμβιβασμός τελικά δεν επετεύχθη και ο ναυτιλιακός κολοσσός των 146 πλοίων, αξίας άνω των 4 δισ. δολαρίων, τον οποίο θα δημιουργούσαν μαζί οι δύο εταιρείες, θα μείνει στα… χαρτιά.

«Λυπούμαστε που δεν μπορέσαμε να ολοκληρώσουμε τη συγχώνευση, η οποία θα δημιουργούσε τη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία δεξαμενόπλοιων με διαφορά από τη δεύτερη. Την ίδια ώρα, αμφότερες οι εταιρείες διαθέτουν μεγάλους ανεξάρτητους στόλους πλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου και προϊόντων αυτού και ήδη απολαμβάνουμε την οικονομία κλίμακος» τόνισε ο CEO της Frontline, Lars H. Barstad. O ίδιος, με δηλώσεις του στο ναυτιλιακό μέσο Tradewinds, παραδέχτηκε ότι το αυξημένο ποσοστό της οικογένειας Saverys και η «επικοινωνιακή στρατηγική» που ακολουθήθηκε γύρω από το θέμα έθεσαν υπό αμφισβήτηση την αποτελεσματικότητα της παράλληλης διαχείρισης των δύο εταιρειών. Για «μονομερή» απόφαση κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Euronav, η διοικητική ομάδα της οποίας, προεξάρχοντος του CEO Hugo De Stoop, στήριζε μέχρι τέλους τη συγχώνευση.

«Η Euronav θα εξετάσει την επιστολή της Frontline και επιφυλάσσεται όλων των δικαιωμάτων και ενεργειών ως προς αυτό» αναφέρεται χαρακτηριστικά. Η επόμενη μέρα Τώρα το ενδιαφέρον της αγοράς στρέφεται στις ενέργειες της οικογένειας Saverys, η οποία μοιάζει η νικήτρια αυτής της πολύμηνης ναυμαχίας, στην επόμενη ημέρα στη Euronav, που διαθέτει γραφεία, μεταξύ άλλων και στην Ελλάδα, αλλά και στα σχέδια της Frontline, για πιθανές νέες κινήσεις επέκτασης στην αγορά.

Η οικογένεια Saverys έχει εκφράσει την επιθυμία της η Euronav να διαφοροποιηθεί από τη μεταφορά του αργού πετρελαίου. Σχέδιο το οποίο αντέκρουσε η διοικητική ομάδα της Euronav. Σε ανακοίνωση, πάντως, κατόπιν των τελευταίων εξελίξεων, η οικογένεια Saverys ζητά τη σύγκληση του Εποπτικού Συμβουλίου της Euronav. Οι χρηματιστηριακοί αναλυτές διατυπώνουν διάφορες απόψεις για την πορεία των μετοχών των δύο εταιρειών, οι οποίες είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. «Εκτιμούμε ότι η απόφαση θα βελτιώσει την τιμή της Frontline, ενώ οι μέτοχοι της Euronav θα δουν την τιμή της εισηγμένης να υποχωρεί» αναφέρεται σε σημείωμα της Fearnley Securities.

ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Προβλέπουν μείωση του πληθωρισμού χωρίς επιβράδυνση της οικονομίας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ