Offcanvas
Offcanvas
Οι νέες κάμερες θα δοκιμαστούν πιλοτικά και, εφόσον αποδειχθούν αποτελεσματικές, θα εξεταστεί η ευρύτερη εφαρμογή τους. Στις πόλεις μεταφέρονται οι κινητές κάμερες, ενώ μελετάται σταθερό σύστημα ελέγχου ταχύτητας στην ύπαιθρο.
Η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης για τον εντοπισμό οδηγών που χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο στο τιμόνι βρίσκεται στα σχέδια της κυβέρνησης, στο πλαίσιο της προσπάθειας για περιορισμό των θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων.
Σε δηλώσεις του στο κρατικό ραδιόφωνο, ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Αλέξης Βαφεάδης, ανέφερε ότι το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί αρχικά σε πιλοτική βάση, ώστε να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητά του πριν ληφθούν αποφάσεις για ευρύτερη εφαρμογή.
«Έχουμε δύο εργαλεία στη διάθεσή μας. Το ένα είναι να βρίσκεται η Αστυνομία στους δρόμους και να παρακολουθεί τους οδηγούς. Αντιλαμβάνεστε όμως ότι δεν υπάρχουν τόσοι αστυνομικοί ώστε να καλύψουν ολόκληρο το οδικό δίκτυο. Συνεπώς πρέπει να επιστρατεύσουμε και την τεχνολογία», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τον υπουργό, το υπό εξέταση σύστημα φωτοεπισήμανσης θα αξιοποιεί τεχνητή νοημοσύνη, ώστε να εντοπίζει περιπτώσεις οδηγών που χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο κατά την οδήγηση. Διευκρίνισε, πάντως, ότι δεν πρόκειται για μέτρο που θα τεθεί άμεσα σε εφαρμογή.
«Σε πρώτο στάδιο θα δοκιμάσουμε πιλοτικά πώς δουλεύει, να δούμε τι αποτελέσματα έχει και στη συνέχεια θα αξιολογήσουμε αν θα εφαρμοστεί. Δεν είναι μια δράση που θα εφαρμοστεί αύριο. Θέλουμε όμως, ως κράτος, να βρούμε τρόπους και εργαλεία για να μειώσουμε αυτούς τους θανάτους. Είναι κρίμα να χάνουμε κόσμο στους δρόμους επειδή χρησιμοποιεί το κινητό του», είπε.
Ο κ. Βαφεάδης διευκρίνισε ακόμη ότι οι συγκεκριμένες κάμερες θα είναι σταθερές εγκαταστάσεις και όχι μέρος του υφιστάμενου συστήματος κινητών καμερών.
Όπως εξήγησε, θα τοποθετούνται σε κατάλληλο ύψος, ώστε να μπορούν να καταγράφουν τι συμβαίνει στο εσωτερικό των οχημάτων και να εντοπίζουν παραβάσεις που σχετίζονται με τη χρήση κινητού τηλεφώνου.
Μεταφέρονται στις πόλεις οι κινητές κάμερες
Αναφερόμενος στο υφιστάμενο σύστημα, ο υπουργός είπε ότι έχει ήδη δοθεί οδηγία ώστε οι κινητές κάμερες να μεταφερθούν στις αστικές περιοχές, όπου καταγράφεται ο μεγαλύτερος αριθμός θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων.
Παράλληλα, γνωστοποίησε ότι εξετάζεται και η εγκατάσταση σταθερού συστήματος ελέγχου της ταχύτητας στο υπεραστικό οδικό δίκτυο, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την καλύτερη επιτήρηση των περιοχών όπου παρατηρούνται σοβαρές παραβάσεις.