Inditex (Zara): Η παγκόσμια πρωταθλήτρια της μόδας κάνει θεαματικό comeback στο χρηματιστήριο

Η Inditex καταγράφει άνοδο 14% και την καλύτερη εβδομάδα πενταετίας, με ισχυρά αποτελέσματα, αύξηση πωλήσεων και στροφή προς το premium - Αναλυτές αναβαθμίζουν προβλέψεις καθώς η εταιρεία υπεραποδίδει του ευρωπαϊκού λιανεμπορίου

Ο μεγαλύτερος fashion retailer στον κόσμο σημείωσε ισχυρή επιστροφή στις αγορές αυτή την εβδομάδα, καθώς η στρατηγική διαφοροποίησης της Inditex SA από τον ακραίο ανταγωνισμό των ultra-low-price brands δείχνει να αποδίδει.

Άνοδος 14% — η καλύτερη εβδομάδα της τελευταίας πενταετίας

Οι μετοχές της εταιρείας, στην οποία ανήκουν τα Zara, Bershka και Massimo Dutti, εκτινάχθηκαν κατά 14%, μπαίνοντας σε τροχιά καλύτερης εβδομαδιαίας επίδοσης των τελευταίων πέντε ετών. Τα ισχυρά αποτελέσματα γ’ τριμήνου και η επιτάχυνση των πωλήσεων τον Νοέμβριο ενίσχυσαν την πεποίθηση ότι η εταιρεία αντέχει παρά το πιο αδύναμο καταναλωτικό κλίμα.

Η φετινή άνοδος 10% υπολείπεται του +50% της Next και του +19% της H&M, όμως πλέον η Inditex υπεραποδίδει έναντι του ευρύτερου ευρωπαϊκού λιανεμπορίου.

Αντοχή παρά τους δασμούς και το αδύναμο δολάριο

Το 2025 είχε ξεκινήσει υποτονικά για την Inditex, εν μέρει λόγω της έκθεσής της στους αμερικανικούς δασμούς και στην εξασθένηση του δολαρίου — σημαντικός παράγοντας, καθώς οι ΗΠΑ αποτελούν τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της. Παράλληλα, η εντεινόμενη πίεση από κινεζικά fast-fashion brands όπως Shein και Temu δοκίμαζε τη μετοχή.

Αναλυτές χαιρετίζουν τη στροφή των Zara και Massimo Dutti σε πιο premium θέση στην αγορά. Η στρατηγική, όπως σημειώνει η αναλύτρια της Alphavalue, Τζιε Τζανγκ, δεν είναι να κυνηγήσουν τις χαμηλότερες τιμές, αλλά να προσφέρουν premium αισθητική σε τιμές αξίας.

Μετά το ράλι της εβδομάδας, η Inditex διαπραγματεύεται με αποτίμηση 26 φορές τα προβλεπόμενα κέρδη, επίπεδο ανάλογο με κολοσσούς πολυτελείας όπως η LVMH — πολύ υψηλότερα από τον μέσο όρο του retail.

Ο Άνταμ Κόκραν της Deutsche Bank σημείωσε πως τα ισχυρά τριμηνιαία αποτελέσματα ενισχύουν «την ποιότητα του business» και ίσως αλλάζουν το ερώτημα: αν πρέπει η Inditex να συγκρίνεται με luxury brands αντί για retailers.

Η τελευταία ανακοίνωση πωλήσεων οδήγησε σε ανοδικές αναθεωρήσεις κερδών και αυξήσεις τιμών-στόχων. Σύμφωνα με την Τζορτζίνα Τζοχάνεν της JPMorgan, «οι σημερινοί ρυθμοί ανάπτυξης ενισχύουν την προοπτική συνέχισης της υπεραπόδοσης και μέσα στο 2026».

Πηγή: newmoney.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ